REKLAMA

Netflix napisał na FB: „pomiń uprzedzenia” i wrzucił tęczę. Rozsierdzeni użytkownicy: „pyk, subskrypcja anulowana”

Netflix Polska ustawił na Facebooku zdjęcie w tle z tęczą i napisem „Pomiń uprzedzenia”. Podobnie jak w przypadku studia CD Projekt RED, które poparło niedawno społeczność LGBT+, tak i na popularny serwis wylała się za to fala hejtu. Posypią się masowe rezygnacje z subskrypcji?

netflix lgbt tecza pomin uprzedzenia pride month
REKLAMA

Napis „Pomiń uprzedzenia” i sześciokolorowa tęcza — tak wygląda teraz facebookowe zdjęcie w tle polskiego Netfliksa. Tym samym serwis wziął udział w tzw. pride month, podczas którego znane osoby i marki wyrażają swoją solidarność ze społecznością LGBT+.

REKLAMA

Powtórka z rozrywki? Czytając komentarze, mam déjà vu.

Podobnie jak w przypadku firmy CD Projekt RED, która jakiś czas temu zmieniła swoje logo na tęczowe, tak i na streamingowego giganta posypała się fala krytyki za wspieranie LGBT.

W komentarzach pod nowym zdjęciem możemy przeczytać serię głosów oburzonych tęczą. Jak zwykle pojawiło się kilka wpisów pt. „jestem tolerancyjny, ALE”:

Jestem tolerancyjny, ale żeby brać udział w takim czymś, netflix zastanów się bo ludzi potracic możecie przez takie chore akcje

— czytamy pod postem.

Identycznie, jak w przypadku tęczowego loga CD Projekt RED, znaleźli się też obrońcy inicjatywy:

Niesamowite jest to, ile oburzenia i zgorszenia wzbudza współcześnie przekaz bądź dobry i akceptuj drugiego człowieka...

— piszą internauci popierający akcję.

„I pyk, subskrypcja anulowana”

Przy okazji awantury wokół firmy CD Projekt, do historii internetu przeszedł już komentarz jednego z internautów, który w reakcji na tęczowe logo napisał „pyk, i preorderek wycofany” (mając na myśli preorder zaplanowanej na listopad gry „Cyberpunk 2077”). Niemal identyczne komentarze pojawiły się na fanpejdżu Netfliksa.

Dla tych co odchodzą od Netflixa: this isn't an airport, no need to announce your departure, bye!

— zauważył trzeźwo jeden z komentujących.

Oliwy do ognia dolał filmik zamieszczony przez serwis, w którym widnieje zachęta do tego, by pominąć nie tylko uprzedzenia, ale i „niepewność”, „oczekiwania” oraz „strach”:

Netflix tylko na to czekał?

W ciągu zaledwie dwóch godzin od zmiany zdjęcia, grafika doczekała się ponad 10 tys. reakcji i półtora tysiąca komentarzy. Nie bardzo chce mi się wierzyć, że nauczeni doświadczeniem CD Projektu spece od social mediów Netfliksa nie wiedzieli, na co się piszą, a taka „afera” generuje tylko ruch na kanałach marki.

Dodatkowo, jak słusznie ktoś zauważył, oburzanie się na Netfliksa za tęczę jest lekko absurdalne — wystarczy obejrzeć kilka produkcji oryginalnych platformy, by przekonać się, że od lat wspiera ona środowisko LGBT i działa na rzecz równości. Ale cóż, jest drama — jest zabawa.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj serwis Rozrywka.Blog w Google News.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-27T14:33:31+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T13:30:28+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T12:55:24+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T10:04:38+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T13:22:58+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T08:43:57+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T17:34:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T08:57:47+01:00
Aktualizacja: 2025-03-24T14:06:53+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA