Użytkownicy odgrażają się, że będą masowo rezygnować z Netfliksa. To efekt podwyżek
Czyżby Netflix przeszarżował? Platforma robi wszystko, aby pozyskać nowych użytkowników i pochwalić się oszałamiającą liczbą subskrybentów przed swoimi inwestorami. Chociaż przy zakazie współdzielenia kont udało się osiągnąć zamierzony efekt, po podniesieniu cen trend zwyżkowy może wyhamować. Wskazują na to nowe badania.
![netflix podwyżki streaming](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fsplay%2F2023%2F11%2Fnetflix-podwyzki.jpeg&w=1200&q=75)
Podczas podawania wyników za trzeci kwartał 2023 roku Netflix miał się czym chwalić. Drugi raz z rzędu liczba użytkowników znacząco mu skoczyła - tym razem o osiem milionów. To efekt zakazu współdzielenia kont. Przed jego wprowadzeniem wielu subskrybentów odgrażało się, że zrezygnuje z usługi, ale jak widać, tak się nie stało. Platforma idzie więc za ciosem i już jakiś czas temu zapowiedziała podwyżkę cen, która na niektórych rynkach już się pojawiła.
W Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Francji użytkownicy Netfliksa od października muszą płacić więcej za abonament z reklamami i Premium. Jak można było przewidzieć, podwyżka nie spotkała się z ciepłym przyjęciem subskrybentów. Okazuje się, że prawie 40 proc. korzystających z usługi Amerykanów, zamierza z niej zrezygnować.
Więcej o podwyżkach Netfliksa poczytasz na Spider's Web:
Netflix - użytkownikom nie podoba się podwyżka cen
Nie wszyscy zamierzają podjąć tak zdecydowane i drastyczne kroki. OnlyAccounts powołując się na ankietę Civic Science informuje dodatkowo, że aż 31 proc. Amerykanów zamierza przerzucić się na najtańszy pakiet z reklamami, który kosztuje teraz 11,99 dolarów miesięcznie (wcześniej: 9,99 dolarów).
Jeśli użytkownicy zechcą dotrzymać swojego słowa i spora ich część zrezygnuje z usługi, może zadać Netfliksowi poważny cios. Ameryka Północna to bowiem dla platformy drugi największy rynek na świecie (pierwszym jest EMEA - Europa, Bliski Wschód i Afryka). Stamtąd z serwisu korzysta jakieś 31 proc. wszystkich jego subskrybentów (po trzecim kwartale przekłada się to na ponad 77 mln użytkowników).
Na ten moment nie wiadomo, kiedy Netflix zamierza podnieść ceny w Polsce, ani ile podwyżki miałyby wynosić.