Netflix nie działa? Sprawdź, jak rozwiązać problem ze streamingiem filmów i seriali
Netflix nie działa na smartfonie, tablecie, komputerze lub telewizorze? Sprawdź, jak rozwiązać problem z dostępem do filmów i seriali z tej usługi VOD.
Twórcy serwisów wideo na żądanie takich jak Netflix dwoją się i troją, aby korzystanie z nich było możliwie bezproblemowe. W końcu nie ma nic gorszego, niż awaria VOD, która sprawia, że nie jesteśmy w stanie się zrelaksować po ciężkim dniu, a filmy i seriale, za które płacimy niemałe pieniądze, stają się niedostępne. To zniechęca do opłacania abonamentu.
Z tego tekstu dowiesz się, jak rozwiązać problemy z Netfliksem:
Na szczęście w przypadku usług VOD o zasięgu globalnym te błędy, nawet jeśli się zdarzają, często są do obejścia. Użytkownicy w razie problemu czasem otrzymują nawet kod błędu, który pozwala zidentyfikować usterkę. Są też problemy bardziej ogólne w przypadku serwisu Netflix. Podpowiadamy, w jaki sposób można je rozwiązać, aby nie popsuły nam wieczoru.
Strona albo aplikacja Netflix nie ładuje się w ogóle
Nie jest wykluczone, że trwa właśnie globalna lub lokalna awaria serwisu Netflix. Warto sprawdzić to np. na stronie DownDetector. Jeśli coś padło po stronie dostawcy usług, to nic na to nie poradzimy i trzeba uzbroić się w cierpliwość. Wbrew pozorom nie jest to bardzo dobra informacja, bo oznacza, że problem nie leży po naszej stronie i najpewniej rychło sam się rozwiąże.
Czytaj inne nasze poradniki dla użytkowników usługi Netflix:
Netflix: „Niestety, coś poszło nie tak. Spróbuj ponownie później”.
W tym przypadku mamy do czynienia z komunikatem, który może oznaczać dosłownie wszystko. W takiej sytuacji najlepiej będzie podjąć kilka standardowych kroków w tego typu sytuacjach. Czasem pomoże odświeżenie strony Netflix na komputerze lub zamknięcie i otwarcie ponownie aplikacji Netflix.
Jeśli to nie pomaga, to powinniśmy się upewnić, że mamy sprawne połączenie Wi-Fi lub z siecią komórkową. Pozostaje też opcja zrestartowania urządzenia, na którym próbujemy odtworzyć film lub serial. Warto też sprawdzić, czy usługa działa na innym urządzeniu, innej sieci itd.
Jeśli powyższe kroki nie pomagają, problem się utrzymuje, to trzeba będzie skontaktować się z pomocą techniczną Netflix. Czasem pojawia się też komunikat o numerze błędu, który warto wyszukać w centrum pomocy Netflix, a jeśli skontaktujemy się z BOK-iem, to umieścić informację o nim.
Szykując zgłoszenie do biura obsługi klienta warto od razu umieścić w nim wszystkie informacje, o jakie możemy być potem dopytywani: modele urządzeń, z jakich korzystamy, wersję oprogramowania zainstalowanego na nich, typ sieci do której jesteśmy podłączeni itd. Przyspieszy to załatwienie sprawy.
Netflix - problemy z kontem i logowaniem
Jeśli podczas logowania pojawia się komunikat o błędzie „Nieprawidłowe hasło” lub po prostu nie pamiętasz swojego hasła, to trzeba je będzie zmienić. W tym celu należy przejść do podstrony resetowania hasła Netflix i podać adres e-mail lub numer telefonu, na jaki założyliśmy konto użytkownika. Po jego podaniu otrzymamy link, który pozwoli na ustawienie nowego hasła i zalogowanie się.
Czasem pojawia się też sytuacja, w której wita nas komunikat o treści „Niestety, nie możemy znaleźć konta z tym adresem e-mail”. W skrajnych przypadkach może to oznaczać, że ktoś skradł nam dostęp do konta i podmienił przypisany do niego adres e-mail na swój. Warto sprawdzić archiwum poczty w poszukiwaniu komunikatów na ten temat oraz upewnić się, że nasza skrzynka nie została przy okazji przejęta (bo jeśli tak, to mamy jeszcze większy problem niż brak Netfliksa).
W takiej sytuacji natychmiastowo trzeba skontaktować się z pomocą techniczną. Jeśli skradzionego konta Netflix nie uda się odzyskać opłacamy podpiętą do niego naszą kartą płatniczą, to możliwe, że trzeba będzie ją anulować i wyrobić nową, a potem założyć nowe konto w usłudze. Zawsze istnieje jednak nadzieja, że dostęp do swojego profilu uda się odzyskać ze wsparciem BOK-u.
Netflix nie działa - problemy z płatnością
Czasem brak dostępu do treści w serwisie Netflix wynika z faktu, iż usługa nie została opłacona w terminie. Może się tak zdarzyć w wyniku błędu po stronie dostawcy usług albo banku lub np. braku środków na koncie bankowym, do której przypisana jest karta płatnicza używana do uiszczania opłaty za tę usługę VOD.
W takiej sytuacji należy zalogować się na swoje konto i przejść do sekcji dotyczącej płatności. Możliwe, że wystarczy zasilić swoje konto bankowe lub podpiąć inną kartę płatniczą, by dalej cieszyć się filmami i serialami. Czasem trzeba zaktualizować dane takie jak kod pocztowy lub datę ważności.
Usługę można przy tym opłacać na różne sposoby, w tym z pomocą kart kredytowych i debetowych, a także za pośrednictwem partnerów (często operatorzy dorzucają dostęp do Netfliksa w ramach usług konwergentnych). Możliwe, że z jakiegoś powodu nasza metoda płatności nie jest akceptowana i trzeba użyć innej.
Może też wystąpić problem po stronie partnera Netfliksa. W tej sytuacji może być konieczny kontakt z BOK-iem, żeby wyjaśnić sytuację. Niewykluczone, że skończył się właśnie np. okres promocyjny, w którym płacił za nasze konto operator, albo rozwiązaliśmy już z nim umowę i trzeba będzie usługę opłacać samemu.
Netflix - cena wyższa od oczekiwanej
Jak podaje firma, istnieje kilka przyczyn, z powodu których opłata za serwis Netflix może być większa, niż się spodziewano. Mogą to być podatki (w niektórych krajach do kwoty opłaty abonamentowej doliczany jest podatek) lub prowizje (w niektórych krajach wydawcy kart mogą naliczać je za transakcje zagraniczne).
Co przy tym istotne, nawet jeśli opłata pobierana jest w lokalnej walucie, bank może stosować przewalutowanie na dolary amerykańskie. Do tego trzeba pamiętać, że każda osoba, która ma dostęp do konta, mogła specjalnie (lub nawet niechcący!) zmienić plan na wyższy. Warto to zweryfikować w panelu użytkownika Netflix.
Co jakiś czas Netflix oczywiście podnosi też ceny za dostęp do usługi, o czym powinien informować w wiadomości e-mail. Jeśli takową przeoczymy, to możemy dowiedzieć się o tym dopiero po tym, jak opłata zostanie pobrana. Do nas należy decyzja, czy uznamy, iż pora usunąć konto Netflix, czy też nie.
Czasem może się też zdarzyć sytuacja, w której zostaniemy obciążeni opłatą przedwcześnie. Może się tak zdarzyć w sytuacji, gdy np. zaczęliśmy opłacać abonament 31 dnia jednego miesiąca, a kolejny ma tych dni mniej. Wyższe opłaty mogą pojawić się też przy zmianie planu na wyższy.
Warto mieć też na uwadze, że w sytuacji, gdy dopiero niedawno rejestrowaliśmy się w usłudze Netflix, lub zmieniliśmy metodę płatności lub ponowiliśmy odrzuconą płatność, można w historii konta zauważyć autoryzację, która wygląda jak transakcja oczekująca. Zwykle zwalniana jest ona po kilku dniach.
A jak już rozwiążesz problem z serwisem, to sprawdź koniecznie nasze rekomendacje, co obejrzeć na Netflix!