Vod.pl już nie jest najchętniej odwiedzanym serwisem streamingowym w Polsce. Kto zgarnął pozycję lidera?
Serwis streamingowy vod.pl, który od lat był liderem na polskim rynku serwisów video on demand, zdetronizowany. Kto nowym królem?
Wedle badania Gemius/PBI, zrealizowanego dla portalu Wirtualne Media wynika, że w lipcu bieżącego roku amerykańska platforma streamingowa Netflix przeskoczyła wysoką pozycję należącego do konsorcjum Ringer Axel Springer Polska serwisu vod.pl.
Amerykańska platforma streamingowa, która ma na świecie już ponad 151 mln użytkowników, przebiła w lipcu liczbę realnych użytkowników serwisu vod.pl o blisko 221 tysięcy.
Finalny wynik Netfliksa plasuje się tym samym na wysokości 3,48 mln użytkowników, czyli 12,5 proc. wszystkich polskich internautów.
Na wysoką pozycję Netfliksa nad konkurencją w ubiegłym miesiącu znaczący wpływ miały premiery nowych sezonów wyczekiwanych seriali - „Stranger Things”, „Dom z papieru” czy ostatniej serii „Orange Is the New Black”. Warto zwrócić uwagę, że premiery dwóch pierwszych seriali pobiły też światowe rekordy Netfliksa, stając się jednymi z najchętniej oglądanych seriali w historii serwisu.
Warto przyjrzeć się także pozostałym wynikom badania. Wedle najnowszych danych trzecim najpopularniejszym serwisem streamingowym w Polsce było WP.pl - wideo, z 2,62 mln unikalnych użytkowników. Następną pozycję zajmuje CDA.pl w wersji premium (2,52 mln) oraz należący do TVN Discovery Player.pl (2,20 mln). Rosnące w siłę HBO GO znajduje się dopiero na siódmej pozycji, zaraz za serwisem tvp.pl - serwisy vod. HBO GO odwiedziło w lipcu 1,43 mln unikalnych użytkowników. Stawkę zamykają Ipla.tv, chilli.com oraz ncplusgo.pl, dostępne dla abonentów sieci NC+.
Warto zaznaczyć, że sytuacja na polskim rynku serwisów streamingowych jest niezwykle dynamiczna.
Jeszcze w maju Netflix znajdował się na trzeciej pozycji, za vod.pl i Player.pl. Warto w szczególności zwrócić uwagę na spadek pozycji serwisu Player.pl, który związany jest z okresem letnim i brakiem telewizyjnej ramówki pełnej nowości. W okresie letnim serwisy bazujące na kanałach telewizyjnych osiągają słabsze wyniki od platform niezależnych od klasycznego systemu dystrybucji treści. Sytuacja może się jednak diametralnie zmienić w kolejnych miesiącach, gdy do stacji telewizyjnych powrócą nowe sezony popularnych produkcji oraz nowe tytuły, które mogą przykuć uwagę.