Tego odcinka najczęściej szukali fani „Przyjaciół”. Zobacz, jak świętowano 25-lecie serialu
Z okazji 25-lecia serialu „Przyjaciele” amerykańska firma badająca trendy internetowe, SEMrush, sprawdziła, które odcinki serialu są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników Google'a. Wynik badania okazał się całkiem zaskakujący. Okazało się bowiem, że większość wyszukiwań jest związanych z Rossem.
Wśród najchętniej wyszukiwanych odcinków, na pierwszym miejscu znalazł się „The One Where Ross is Fine”. W dużej mierze może wynikać to z niezwykłej popularności mema, w którym bohater trzyma w ręku kieliszek z drinkiem i w bardzo nieprzekonujący sposób mówi, że wszystko u niego w porządku. Na drugim miejscu znalazł się „Ten, w którym nikt nie jest gotowy”, czyli odcinek w całości rozgrywany w mieszkaniu Monici, gdy grupa zbiera się na galę w Muzeum, na którym Ross ma zostać uhonorowany nagrodą. Numer 3 to „Ten z Unagi”, czyli jeden z najzabawniejszych odcinków, w dużej mierze skupionych na postaci Rossa i jego znajomości tajników sztuk walki.
Ciekawym jest także, że Ross króluje również w wyszukiwaniach tematycznych serwisu. „Ross odcinek ze skórzanymi spodniami” pojawił się na pierwszym miejscu wyszukiwań, zaraz przed „odcinkiem w którym Rachel rzuca pracę” i „Tym, w którym zamieniają się mieszkaniami”. Warto wynotować też, że najchętniej wyszukiwanymi występami gościnnymi serialu byli: Brad Pitt i Reese Whitherspoon. Nic dziwnego, że oboje trafili na naszą listę Najlepszych Występów Gościnnych serialu. Pełną listę wyników wyszukiwań można znaleźć na stronie ScreenRant.
W tym miejscu warto zaznaczyć też, że z okazji 25-lecia serialu sam Google i jego słynna wyszukiwarka przygotowali miłą niespodziankę dla fanów. Po wpisaniu haseł z imionami serialowych postaci na stronie pojawiają się małe interaktywne ikonki, które pozwalają zobaczyć ruchome (i dźwięczne) gify, związane z każdą z postaci.
Najzabawniejszy jest właśnie „Ross Geller”. Po wpisaniu tego hasła do wyszukiwarki naszym oczom ukaże się bowiem słynna biała kanapa, a po jej kliknięciu cała strona zacznie przekręcać się w różne strony, a do naszych uszu dotrze komenda „Pivot” (ang. „obróć”). Kiedy natomiast wpiszemy „Phoebe Buffay”, usłyszymy linijki słynnego szlagieru Smelly Cat. Pozwolę wam sprawdzić, co dzieje się po wpisaniu nazwisk pozostałych bohaterów samemu.
Celebracja 25-lecia premiery serialu miała wymiar międzynarodowy. Słynna kanapa pojawiła się w wielu miejscach na całym świecie, a 22 września produkcja stała się tematem specjalnego pokazu fontann pod najwyższym budynkiem świata - wieżowcem Burj Khalifa w Dubaju. Wideo z tego pokazu można znaleźć na oficjalnym koncie „Przyjaciół” na Instagramie.
W szczególny sposób serial upamiętnił też polski muzyk, który za chwilę wystąpi na wyprzedanym koncercie na PGE Narodowym - Dawid Podsiadło. Kilka dni temu artysta zdradził, że zrobił sobie pierwszy tatuaż, właśnie z logo serialu. Zapytany przez portal Gazeta.pl, dlaczego zdecydował się właśnie na taki symbol, muzyk odpowiedział:
"Przyjaciele" to był pierwszy serial, w który tak mocno zaangażowałem się emocjonalnie. Wiedziałem, że ich prawdy i wartości zostaną we mnie na zawsze.
Serial, mimo upływu lat wciąż cieszy się ogromną popularnością. Tak dużą, że aktorzy występujący w produkcji po dziś dzień rokrocznie dostają ponad 20 milionów dolarów przychodu z okazji retransmisji odcinków w różnorodnych telewizjach świata. Finał obejrzało zaś ponad 50 mln Amerykanów, co uplasowało produkcję wśród jednego z najlepiej oglądanych programów rozrywkowych w historii amerykańskiej telewizji.
Siła oddziaływania serialu widoczna jest po dziś dzień, a artykuły i analizy poświęcone poszczególnym zagadnieniom produkcji wyrastają, jak grzyby po deszczu, nawet w tyle lat od premiery. Ostatnio na rynku pojawiła się nawet intrygująca książka „Przyjaciele. Ten o najlepszym serialu na świecie”, w którym autorka przygląda się nie tylko fenomenowi serialu, ale także próbuje odpowiedzieć na pytanie: dlaczego wciąż tak mocno kochamy „Przyjaciół”?