REKLAMA

Bardzo możliwe, że już w 2019 roku obejrzymy seriale Apple'a. Nadchodzi nowy serwis VOD

Już niedługo możemy być świadkami prawdziwej rewolucji w świecie treści VOD. Serwis Apple nabiera z dnia na dzień coraz wyraźniejszych kształtów. W mediach pojawiła się informacja, że gigant technologiczny uruchomi swoją platformę streamingową z serialami już w przyszłym roku.

serwis Apple
REKLAMA
REKLAMA

Jak donosi The Information, serwis Apple ma zostać uruchomiony w pierwszej połowie przyszłego roku w Stanach Zjednoczonych. W następnych miesiącach dostępność platformy miałaby się szybko zwiększyć do 100 państw na świecie. Mimo że o serwisie VOD od Apple’a mówiło się już od jakiegoś czasu, to ta informacja jest pierwszą, która określa przybliżone terminy uruchomienia usługi.

Do tej pory mogliśmy obserwować odważne ruchy giganta technologicznego, który przygotowuje się do startu swojego najnowszego projektu. Wśród informacji płynących zza oceanu największe emocje wzbudzają gwiazdy zatrudniane do oryginalnych produkcji Apple’a, ujawniona prawdopodobna metoda subskrypcji, czy bajońskie sumy pieniędzy, jakie imperium Steve’a Jobsa przeznaczy na start serwisu.

Jak mogliśmy się dowiedzieć kilka miesięcy temu, Apple przeznaczyło miliard dolarów na start swojej działalności na rynku VoD. I nie chodzi tutaj o zakupy innych programów od konkurencyjnych stacji, które serwis mógłby udostępniać swoim użytkownikom. Ten miliard został przeznaczony na oryginalne produkcje.

Serwis Apple będzie aż błyszczał od światowych gwiazd.

Za niebotyczną sumą pieniędzy kryją się równie wspaniałe nazwiska twórców zatrudnionych przy produkcji filmów i seriali od Apple. Wśród gwiazd światowego formatu wymienia się jednym tchem Oprah Winfrey, Stevena Spielberga, J.J. Abramsa, Reese Witherspoon, Steve’a Carella, Jennifer Aniston czy Chrisa Evansa.

A to wszystko za darmo, jeśli masz sprzęt Apple’a.

To chyba najciekawsze rozwiązanie, na jakie prawdopodobnie zdecyduje się firma. Jeszcze przed wakacjami świat obiegła informacja, jakoby Apple zdecydowało się udostępniać swoje produkcje telewizyjne za darmo użytkownikom ich sprzętu. Na pierwszy rzut oka, to rozwiązanie wydaje się ryzykowne, ponieważ ciężko mówić o przychodach z takiego serwisu, jeśli od początku jest on udostępniony dużej grupie za darmo. Jednak firma przewiduje, że obecnie na całym świecie ma 1,3 mld aktywnych urządzeń. Co analogicznie daje gigantyczną bazę startową subskrybentów nowej platformy VOD.

Wszystko po to, aby szybko zawładnąć kolejnym rynkiem.

REKLAMA

Poszczególne informacje na temat nowego projektu Apple’a dają wyraźny obraz wkraczania silnego konkurenta na rynek. Gigant technologiczny ma sporo pomysłów na nowy serwis VoD. A dzięki swojej stabilnej pozycji na rodzimym rynku, może także wykorzystywać ją jako przewagę nad konkurencją. Z kolei fundusze i decyzje dotyczące zatrudnienia przy produkcjach wskazują, że Apple chce zrobić na rynku VoD coś w rodzaju wejścia smoka. Co z tego wyjdzie? O tym przekonamy się już w przyszłym roku.

Jedno jest pewne, nie da się odmówić Apple’owi ambicji.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA