Spotify przejmuje Camp Nou. Serwis streamingowy został głównym sponsorem FC Barcelony
To koniec Camp Nou. Po raz pierwszy w historii FC Barcelona sprzedała prawa do nazwy swojego stadionu. Niedługo zmieni się ona w Spotify Camp Nou, gdyż szwedzka firma została głównym sponsorem Katalończyków. Opiewająca na okrągłą sumkę umowa została już podpisana przez zarząd klubu i czeka tylko na zatwierdzenie podczas zbliżającego się zgromadzenia delegatów.
Nie będzie już Camp Nou. Po raz pierwszy w swojej historii FC Barcelona postanowiła sprzedać prawa do nazwy stadionu. Wszystko przez to, że głównym sponsorem klubu zostaje Spotify, które ma poważne plany co do nadchodzącej współpracy z Katalończykami.
Przez cztery następne sezony (poczynając od 2022/2023), w każdym meczu pierwszego zespołu męskiego i żeńskiego FC Barcelony na koszulkach członków drużyny będzie widoczna nazwa muzycznego serwisu streamingowego. Sezon krócej Spotify ma też reklamować się na trykotach treningowych.
Camp Nou - Spotify przejmuje nazwę stadionu FC Barcelony
Dumą szwedzkiej firmy w zawartej umowie są jednak prawa do nazwy stadionu. To nie będzie już Camp Nou. Od przyszłego sezonu ma to być Spotify Camp Nou. Przedstawiciel muzycznego serwisu streamingowego Alex Norstrom w specjalnym oświadczeniu stwierdził:
Na czym ma to dokładnie polegać? Ze słów Norstroma wynika, że Spotify zamierza zainwestować w cyfrowe reklamy na stadionie, które będą zmieniać się w zależności od kraju i kanału, na którym mecz jest oglądany. Podczas gdy widzowie w Europie zobaczą na banerach jakiegoś artystę, fani w Indiach będą widzieć innego.
Według doniesień partnerstwo z FC Barceloną ma kosztować Spotify łącznie jakieś 310 mln dolarów, czyli ponad 75 mln dolarów rocznie. Umowa została już podpisana przez zarząd klubu. Teraz muszą ją zatwierdzić jeszcze tylko delegaci podczas najbliższego zgromadzenia socios compromisarios, które ma odbyć się 3 kwietnia.