To naprawdę straszna historia. Przypominamy najważniejsze wydarzenia z 1. sezonu Stranger Things
Czekacie na 2. sezon Stranger Things, ale poprzednią serię obejrzeliście chwilę po premierze i nie pamiętacie najważniejszych wątków? Spieszmy z pomocą.
Złe gorszego początki
Wszystko zaczyna się od porwania Willa Byersa. Chłopiec razem z przyjaciółmi gra właśnie w narracyjną grę Dungeons & Dragons. W trakcie rozgrywki gracze muszą zmierzyć się Demogorgonem. Will wciela się w postać czarodzieja i może zagrać egoistycznie, albo pomóc swoim kolegom i wziąć na siebie zagrożenie. Wybiera tę drugą opcję.
W trakcie powrotu do domu Will znika. Nie do końca wiadomo, jak i dlaczego, ale gdy to wszystko się dzieje, to w pobliżu szaleje elektryczność. Palą się żarówki, gasną lampy.
Niedługo później poznajemy Jima Hoppera, szeryfa, który popadł w marazm. Nadużywa alkoholu i prowadzi niezbyt higieniczne życie. Ma się ono niedługo odmienić, bo gdy trafia do swojego biura, to na miejscu już czeka na niego matka Willa, Joyce, która przed chwilą dowiedziała się, że syn nie wrócił na noc do domu.
Zanim rozpoczną się właściwe poszukiwania, poznajemy jeszcze Eleven, która uciekła z laboratorium w Hawkins, gdzie była przetrzymywana wbrew swej woli. Przypomnijmy, że za dziewczynką od razu ruszył pościg, a sympatyczny barman został zastrzelony przez rządowych siepaczy.
Śledztwo na wielu planach
Joyce zaczyna słyszeć swojego syna w słuchawce telefonu. Ma poczucie, że on gdzieś jest, ale nie wie jeszcze gdzie. Gdy kupuje kolejny telefon, to zdaje sobie sprawę, że może kontaktować się z synem za pomocą światła. Tworzy więc system do komunikacji oparty na choinkowych lampkach i literach wypisanych farbą na ścianie. Udaje się im skontaktować i chłopak jest w stanie ostrzec matkę przed zbliżającym się potworem. Na tym etapie jeszcze nikt jej nie wierzy.
W tym czasie chłopcy rozpoczynają swoje śledztwo.
Włócząc się po lesie, odnajdują Eleven, nie wiedzą jeszcze, że mają w rękach klucz do rozwiązania zagadki. Dziewczynka już na początku znajomości mówi im o Upside Down (Drugiej Stronie). Jest to dziwny świat, który niejako przylega do naszej rzeczywistości. Jego nazwa wzięła się z tego, że Eleven odwróciła do góry nogami plan lochów z gry Dungeons and Dragons i pokazała, iż właśnie "na odwrocie" znajduje się Will.
W tym czasie Hopper zaczyna szukać chłopca. Coraz więcej elementów układanki wskazuje na to, że z jego zaginięciem mają coś wspólnego pracownicy laboratorium w Hawkins. Śledztwo nie doprowadza go jednak na trop Willa. Tak naprawdę podąża śladami Eleven, o czym jeszcze nie wie. Punktem zwrotnym w poszukiwaniach jest zrozumienie tego, że pracownicy laboratorium go okłamali.
Uświadamia sobie, że ciało Willa, wyłowione z wodnego zbiornika, zostało podstawione przez... no właśnie, przez kogo? Hopper wpada na trop tajemniczej organizacji, która prawdopodobnie działa na zlecenie rządu. Świadczą o tym chociażby zadania, które doktor Brenner (szef całego przedsięwzięcia) zlecał Eleven.
Organizacja ma ogromne możliwości, jest w stanie założyć podsłuch, podstawić posłusznego koronera, zatrzeć jedne ślady i sfabrykować inne. Gdy Hopper zdaje sobie sprawę, że racjonalne dowody i metody mogą nie działać, zaczyna rozumieć, że Joyce Byers wcale nie oszalała z rozpaczy. Bohaterowie zaczynają ze sobą współpracować.
W tym samym czasie Mike, Lucas i Dustin również odkrywają, że Will wcale nie umarł.
Pomaga im w tym Eleven, która - korzystając ze szkolnego radia – pomaga skomunikować się z chłopcem w Upside Down. Po rozmowie z nauczycielem fizyki chłopcy zdają sobie sprawę z faktu, że gdzieś w Hawkings musi być portal, który doprowadzi ich do Willa. Niestety, gdy są już blisko, Eleven zaburza pracę ich kompasów, co powoduje rozłam między przyjaciółmi. Mike broni dziewczynki, a Lucas uważa, że ich zdradziła i wcale nie chce pomóc w odnalezieniu Willa.
Niezbyt istotnym wątkiem - do czasu - jest tu fakt, że zawiązał się dziwny sojusz pomiędzy Nancy Wheeler (siostra Mike'a) i Johnatanem Byersem (brat Willa). Śmierć Barb uświadomiła im, że w Hawkings grasuje bestia i postanawiają ją zgładzić. Warto przypomnieć, że w trakcie polowania na potwora, dziewczyna dostaje się do Upside Down przechodząc przez... drzewo, które chwilę po jej wyjściu się zamyka. To istotny wątek, bo pokazuje, że przejścia do innego wymiaru rozsiane są po całym Hawkings.
Robi się coraz gęściej
Hopper i Joyce docierają do rodziny pewnej kobiety, która przyjęła pieniądze za poddawanie się testom przeprowadzanym przez CIA. Okazuje się, że kobieta w trakcie tych badań urodziła dziecko. To dziecko to właśnie Eleven – dziewczynka obdarzona niesamowitymi umiejętnościami, które były smakowitym kąskiem dla Brennera.
Nancy i Johnatan zostają złapani przez szeryfa. W bagażniku nastolatka znajduje ciężki sprzęt do walki z Demogorgonem. W tym samym czasie Hopper dostaje informacje o Eleven, która złamała rękę jednemu ze szkolnych prześladowców Mike'a i spółki.
Wszystkie śledztwa w końcu spinają się ze sobą, a bohaterowie spotykają się, aby wspólnie odnaleźć Willa. Z pomocą nauczyciela próbują przywrócić sytuację z laboratorium, gdy moc Eleven była wzmacniana za pomocą zbiornika z wodą.
W końcu dziewczynce udaje się przedostać na Drugą Stronę i zlokalizować Willa.
Niestety, w trakcie próby dostania się do Upside Down Hopper i Joyce zostają złapani przez Brennera. W tym samym czasie nastolatkowie (do których dołączył się Steve Harrington - chłopak Nancy) próbują zapolować na Demogorgona. Ten ostatni jest raczej odporny na broń palną, a tym bardziej na kij nabity gwoździami. W tej finałowej scenie widzimy również, jak mocno połączony jest Upside Down ze światem rzeczywistym. Ranny potwór zostawia ślady krwi, a Joyce i Hopper (którzy znaleźli się po Drugiej Stronie tylko dlatego, że Hopper zdradził położenie chłopców i Eleven) mogą je zobaczyć.
Ostatecznie Demogorgon został pokonany przez Eleven, gdy służby Brennera przeczesywały szkołę. Detektyw i matka Willa odnajdują chłopca.
Wszystko pozornie wraca do normy. Niestety, Eleven zniknęła, Will ma ciągle przebłyski z Drugiej Strony, a Nancy jednak nie zostawiła Steve'a. Ponadto układ, w który wszedł Hopper z Brennerem, musi mieć swoje konsekwencje. Detektyw w jednej z ostatnich scen wsiadł do tajemniczego samochodu. Czy ma to związek z tym, że zdradził Brennerowi, gdzie jest Eleven?
Czytaj także: