Taylor Swift w tydzień sprzedała 1 mln sztuk „Evermore”. Jej nowy album to numer jeden 2020 roku
Taylor Swift ma za sobą wyjątkowo udany pod względem artystycznym rok. Jej poprzednia płyta zatytułowana „Folklore” zebrała fantastyczne recenzje i w pewnym momencie zdominowała listę Billboard 200, a wydany niedawno „Evermore” radzi sobie wcale nie gorzej. Dzięki „Evermore” Swift jako pierwsza kobieta w 2020 roku ma dwa albumy nr 1.
Premiera „Evermore” na początku grudnia była absolutnym zaskoczeniem nie tylko dla fanów wokalistki, ale też całej branży. Poza grupą najbliższych współpracowników Taylor Swift nikt nie wiedział bowiem, że piosenkarka ma w ogóle zamiar wypuścić w tym roku jeszcze jakąś nową muzykę. Amerykanka wspominała co prawda o tym, że jest w trakcie pisania nowego materiału, ale większość osób zakładała jego premierę najwcześniej za kilka miesięcy.
W tym wypadku niespodzianka okazała się jednak jak najbardziej udana. Taylor Swift sprawiła sobie wymarzony prezent na 31. urodziny, a przy okazji rozbiła bank pod względem komercyjnym i artystycznym. Pojawiające się w mediach recenzje „Evermore” w zdecydowanej większości mają wydźwięk pozytywny, a część krytyków docenia nowy album nawet bardziej niż „Folklore” (nasz artykuł oceniający nową płytę znajdziecie TUTAJ). Nie dziwi więc, że fani rzucili się do kupna longplaya.
Taylor Swift w ciągu tygodnia sprzedała milion egzemplarzy „Evermore” na całym świecie.
Nie jest to szczególne zaskoczenie, bo jak podaje portal Variety, wszystkie kolejne albumy Taylor Swift od czasu jej debiutu notowały podobny wynik. Warto natomiast zaznaczyć, że w przypadku „Evermore” na powyższy wynik nałożyły się tylko płyty sprzedane w formie digitalnej. Osoby kupujące ją na nośnikach CD miały taką możliwość dopiero po kilku dniach i zostaną dołączone do ogólnych wyników sprzedaży dopiero w 2. tygodniu (na winylach „Evermore” pojawi się zaś w następnym roku).
Piosenkarce wspięła się w ten sposób na szczyt listy Billboard 200 z drugim albumem w tym roku. Taylor Swift jest pierwszą kobietą, która osiągnęła podobny wyczyn w ostatnim miesiącach. Wcześniej udało się to koreańskiej grupie k-popowej BTS (dzięki „Be” i „Map of the Soul”) oraz artyście znanemu jako YoungBoy Never Broke Again (numerem 1 były „Top” i „38 Baby 2”). Nowe piosenki Amerykanki dobrze radzą sobie też w streamingu, bo już zostały wysłuchane przez odbiorców ponad 500 mln razy.
- Czytaj także: Niespodziewana premiera „Evermore” sprawiła, że wielbiciele Swift zaczęli wypatrywać następnej płyty. Co wiemy na temat tajemniczego projektu „Woodvale”?
Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj serwis Rozrywka.Blog w Google News.