YouTube podsumował 2021 rok. Lista najpopularniejszych filmików i kanałów pozwala nam w miarę wiarygodnie, bo na podstawie milionów wyświetleń, prześledzić gusta Polaków. I wychodzi na to, że najbardziej lubimy oglądać perypetie youtuberów-celebrytów i słuchać sanah. Ale jazz!
YouTube w 2021 roku nas nie zaskoczył. Jak wyglądały gusta Polaków? Upodobania aż tak bardzo nam się nie zmieniły - w zeszłym roku na pierwszym miejscu był kawałek Przejmujemy Jutuby Friza i Wip Bros. Na kolejnych miejscach były klipy #Hot16challenge2 z Andrzejem Dudą i jego Ostrym cieniem mgły na czele. Friz przejął jednak YouTube'a najdłużej, bo również i w tym roku rządzi. I to pomimo wielu dram m.in. z Sylwestrem Wardęgą. A może właśnie i dlatego.
Na pierwszym miejscu jest lansiarskich klip Ekipy 3KIPA. Wykręcił aż 88 mln wyświetleń. Nikogo też nie zszokuje to, że na drugim miejscu też jest Friz i spółka w dokumencie "Influencerzy bez cenzury" (13 mln), w którym opowiadają oczywiście o sobie. Trzecie miejsce podium przypadło nagraniu ze stand-upu Mateusza Sochy (9mln). Oprócz niego w TOP 10 jest jeszcze dwóch śmieszków: Rafał Pacześ i Lotek.
Dopiero dalej zaczyna się robić ciekawie i jest kilka niespodzianek. W TOP 10 wylądował Patryk Vega ze swoim dokumentem "Oczy diabła", filmik z jeleniami przeskakującymi nad maską samochodu (mocna rzecz, nie dziwię się) i słynny Hejt Park, w którym Krzysztof Stanowski wyjaśniał Jasia Kapelę. Poniżej możecie zobaczyć pełną listę wraz z linkami.
TOP YouTube w 2021 roku:
Lista najpopularniejszych wideo na YouTube w 2021 roku.
- EKIPA - 3KIPA EKIPA
- Karol Friz Wiśniewski - INFLUENCERZY BEZ CENZURY (FILM DOKUMENTALNY)
- Mateusz Socha - Mateusz Socha - "Masochista" | Stand-up | 2021
- Patryk Vega - „OCZY DIABŁA” - CAŁY DOKUMENT PATRYKA VEGI - PREMIERA
- STOP CHAM - Stado jeleni przeskakuje nad BMW #574 Wasze Filmy
- Rafał Pacześ - Rafał Pacześ - "ZOBA CO JES" (2021) (całe nagranie)
- Kanał Sportowy - HEJT PARK - PRZEJDŹMY NA TY 158 - JAŚ KAPELA I KRZYSZTOF STANOWSKI O OPŁACIE REPROGRAFICZNEJ
- Jay Lee Painting - How to Draw a Couple Walking in the Rain / Red Acrylic Painting
- Łukasz Lotek Lodkowski - Łukasz Lotek Lodkowski - "BANG 2" (2021) (całe nagranie) | Stand-Up
- Natsu - NITRO UCZY MNIE HISZPAŃSKIEGO!
YouTube to też muzyka, a ta w Polsce jest... monotematyczna. W TOP 10 najpopularniejszych teledysków aż 4 należą do sanah, 3 do Maty i dwa do wczorajszego gościa Kuby Wojewódzkiego – Sobla. Nie zaskakuje więc to, że po podliczeniu cyferek, sanah i Sobel zdecydowali się na wspólny utwór – ich Cześć, jak się masz? ma już 40 mln odsłon i stał się chyba największym hitem tej jesieni.
Lista najpopularniejszych teledysków na YouTube w 2021 roku
- sanahVEVO - sanah, Vito Bambino - Ale jazz!
- Sobel - Sobel "Fiołkowe pole"
- SBM Label - Mata - Kiss cam (podryw roku)
- Kizo MyToSukces - Kizo - DISNEY (prod. Sergiusz & Leśny)
- SBM Label - Mata - Patoreakcja
- sanah - sanah – ten Stan (Official audio)
- Sobel - Sobel "Bandyta" (prod. PSR)
- sanah - sanah – etc. (na disco) (Official video)
- SBM Label - Mata - Papuga ft. Quebonafide, Malik Montana
- sanah - sanah - 2:00
YouTube zebrał też najpopularniejsze kanały w Polsce w 2021. Zero zaskoczeń. Pierwsze dwa miejsca okupuje Ekipa i ich konkurencja, czyli Team X, a na trzecim jest Fusialka... z Ekipy. Znalazła się też na czele rankingu twórców najszybciej zyskujących na popularności pewnie nie długo doścignie Friza.
Z naszych danych wynika, że odsetek polskich kanałów, których zarobki osiągają 5 cyfrowe kwoty lub większe wzrósł o ponad 35% rok do roku. W Polsce już ponad 2 tysiące kanałów ma ponad 100 tysięcy subskrypcji, co oznacza wzrost o ponad 20% rok do roku. Jeszcze dynamiczniej – bo o 30% – wzrosła liczba kanałów, które mają ponad 1 milion subskrypcji. Jest już ich w Polsce ponad 150
- informuje YouTube.
Jak wytłumaczyć aż tak ogromne wzrosty, o których możemy przeczytać na blogu Google (właściciel YouTube'a)? Pandemia z pewnością pomogła wielu twórcom w przyciągnięciu widowni i trzaskaniu hajsu - obostrzenia zatrzymywały nas w domach lub ograniczały wiele zajęć, wiec ludzie przerzucili się najwyraźniej na oglądanie filmików. Zwłaszcza dzieciaki na zdalnych lekcjach.
* Zdjęcie główne: screen z Ekipa / YouTube