REKLAMA

Netflix będzie jak TikTok. Zaskakujące (i poważne) zmiany nadchodzą

Netflix zmieni swój wygląd? Tak, ale nie tylko. Serwis przekształca się zgodnie z duchem czasu, stawiając na technologie znane u konkurencji, a także sztuczną inteligencję. Analizujemy pełną listę zmian.

netflix zmiany
REKLAMA

Kto się nie zmienia ten ginie – z takiego założenia zapewne wychodzą włodarze Netfliksa, patrząc na to, co dla nas szykują. Idą zmiany, które dotkną przede wszystkim stronę główną. Chodzi bowiem o to, aby dopasować ją bardziej do obowiązujących trendów. Cóż to za trendy? – możecie zapytać. Cóż, w tym momencie wyznacza je między innymi TikTok, który jest mistrzem w ściąganiu i utrzymywaniu uwagi swoich użytkowników. Jeśli odpalisz pierwszą rolkę – przepadłeś. Netflix wyciąga z tej lekcji wnioski.

Zanim przejdziemy do zmian, to jeszcze rys historyczny. Od pierwszych dni, gdy serwis Netflix startował jeszcze jako wypożyczalnia płyt DVD, strona główna i system rekomendacji były oczkiem w głowie serwisu. Już wtedy wiedziano, że kluczem do sukcesu, czyli zwiększającej się sprzedaży musi być umiejętne zarządzanie zgromadzonymi danymi i wykorzystaniem ich do polecania kolejnych produktów. Netflix swój system opracował do perfekcji, a jego algorytmy uzupełniała jeszcze sprytna polityka tworzenia treści – serwis między innymi dlatego zlecił stworzenia „House of Cards”, że widział, iż widzowie najchętniej wybierają tytuły z dwoma nazwiskami: Spacey i Fincher.

REKLAMA

Netflix jak TikTok – zmiany w serwisie

Zmiany będą dotyczyły strony głównej i skupią się przede wszystkim na tym, aby jak najlepiej, najsprawniej i najcelniej polecać widzom kolejne filmy i seriale. Największą zmianą będzie testowanie generatywnego wyszukiwania czyli takiego, które zamiast podrzucać konkretne wyniki będzie wyświetlać je w oparciu o sztuczną inteligencję, biorąc pod uwagę niuanse zapytań, a także filtrowanie zgodne z założeniami serwisu. To wyszukiwanie na razie jest w fazie testów, co oznacza, iż otrzyma je pewna, zapewne reprezentatywna, grupa widzów.

zmiany netflix
Tak będzie wyglądała strona główna serwisu Netflix

Co ważne, Netflix będzie dalej rozwijał swój system rekomendacji. Platforma mówi, że proponowane filmy będą dopasowane do oczekiwań i nastroju użytkownika. Co to oznacza? Przede wszystkim jeszcze potężniejsze narzędzia do przetwarzania danych, które serwis już zgromadził w serwisie.

Ponadto aplikacja mobilna będzie zawierała coś, co możecie kojarzyć z TikToka, Facebooka czy Instagrama, czyli rolki. Przeglądając pionowe wideo będziecie mogli zobaczyć fragmenty filmów i seriali, zwiastuny, mocne cytaty i tak dalej.

Ponadto Netflix ogłosił, że nowa strona będzie zawierała następujące zmiany:

  • Menu główne zostanie przeniesione z lewej strony na środek (podobnie jak w Apple TV+)
  • Pojawi się więcej opisów treści i to już na stronie głównej
  • Uproszczony zostanie sam wygląd strony głównej

Netflix Polska: kiedy zmiany wejdą w życie?

Tego Netflix na razie nie powiedział. Testy ruszają, ruszają też prezentacje. Szeroko wszystkie zmiany maja trafić do użytkowników w przeciągu kilku miesięcy. Możemy więc założyć, że do końca roku zmiany trafią do wszystkich.

Wideo z przeglądem zmian możecie zobaczyć tutaj:

Czytaj inne nasze teksty na temat serwisu Netflix:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-08T08:44:03+02:00
Aktualizacja: 2025-05-08T08:29:24+02:00
Aktualizacja: 2025-05-07T16:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-07T15:54:17+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T16:36:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T15:40:54+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T14:50:57+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T08:42:25+02:00
Aktualizacja: 2025-05-05T19:43:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-05T15:18:54+02:00
Aktualizacja: 2025-05-04T20:02:14+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA