Netflix zmieni swój wygląd? Tak, ale nie tylko. Serwis przekształca się zgodnie z duchem czasu, stawiając na technologie znane u konkurencji, a także sztuczną inteligencję. Analizujemy pełną listę zmian.

Kto się nie zmienia ten ginie – z takiego założenia zapewne wychodzą włodarze Netfliksa, patrząc na to, co dla nas szykują. Idą zmiany, które dotkną przede wszystkim stronę główną. Chodzi bowiem o to, aby dopasować ją bardziej do obowiązujących trendów. Cóż to za trendy? – możecie zapytać. Cóż, w tym momencie wyznacza je między innymi TikTok, który jest mistrzem w ściąganiu i utrzymywaniu uwagi swoich użytkowników. Jeśli odpalisz pierwszą rolkę – przepadłeś. Netflix wyciąga z tej lekcji wnioski.
Zanim przejdziemy do zmian, to jeszcze rys historyczny. Od pierwszych dni, gdy serwis Netflix startował jeszcze jako wypożyczalnia płyt DVD, strona główna i system rekomendacji były oczkiem w głowie serwisu. Już wtedy wiedziano, że kluczem do sukcesu, czyli zwiększającej się sprzedaży musi być umiejętne zarządzanie zgromadzonymi danymi i wykorzystaniem ich do polecania kolejnych produktów. Netflix swój system opracował do perfekcji, a jego algorytmy uzupełniała jeszcze sprytna polityka tworzenia treści – serwis między innymi dlatego zlecił stworzenia „House of Cards”, że widział, iż widzowie najchętniej wybierają tytuły z dwoma nazwiskami: Spacey i Fincher.
Netflix jak TikTok – zmiany w serwisie
Zmiany będą dotyczyły strony głównej i skupią się przede wszystkim na tym, aby jak najlepiej, najsprawniej i najcelniej polecać widzom kolejne filmy i seriale. Największą zmianą będzie testowanie generatywnego wyszukiwania czyli takiego, które zamiast podrzucać konkretne wyniki będzie wyświetlać je w oparciu o sztuczną inteligencję, biorąc pod uwagę niuanse zapytań, a także filtrowanie zgodne z założeniami serwisu. To wyszukiwanie na razie jest w fazie testów, co oznacza, iż otrzyma je pewna, zapewne reprezentatywna, grupa widzów.
Co ważne, Netflix będzie dalej rozwijał swój system rekomendacji. Platforma mówi, że proponowane filmy będą dopasowane do oczekiwań i nastroju użytkownika. Co to oznacza? Przede wszystkim jeszcze potężniejsze narzędzia do przetwarzania danych, które serwis już zgromadził w serwisie.
Ponadto aplikacja mobilna będzie zawierała coś, co możecie kojarzyć z TikToka, Facebooka czy Instagrama, czyli rolki. Przeglądając pionowe wideo będziecie mogli zobaczyć fragmenty filmów i seriali, zwiastuny, mocne cytaty i tak dalej.
Ponadto Netflix ogłosił, że nowa strona będzie zawierała następujące zmiany:
- Menu główne zostanie przeniesione z lewej strony na środek (podobnie jak w Apple TV+)
- Pojawi się więcej opisów treści i to już na stronie głównej
- Uproszczony zostanie sam wygląd strony głównej
Netflix Polska: kiedy zmiany wejdą w życie?
Tego Netflix na razie nie powiedział. Testy ruszają, ruszają też prezentacje. Szeroko wszystkie zmiany maja trafić do użytkowników w przeciągu kilku miesięcy. Możemy więc założyć, że do końca roku zmiany trafią do wszystkich.
Wideo z przeglądem zmian możecie zobaczyć tutaj:
Czytaj inne nasze teksty na temat serwisu Netflix: