Reklamy na platformie Netflix to scenariusz, którego wielu użytkowników obawiało się od lat. Tegoroczne problemy skłoniły jednak szefów serwisu do podjęcia kiedyś niewyobrażalnego kroku. Netflix z reklamami pojawi się zresztą nawet szybciej, niż początkowo zapowiadano. A wszystko to wina Disney+, które ma własne plany w tym temacie. Ile będzie kosztować usługa?
Temat reklam na największych platformach streamingowych przewija się w przestrzeni publicznej od lat, ale dopiero w 2022 roku Netflix postanowił na poważnie wziąć sprawy w swoje ręce. Szeroko zakrojona strategia obejmuje kilka kluczowych zmian, ale największe zainteresowanie (i często najbardziej negatywne emocje) budzą dwie kwestie - walka ze współdzieleniem kont i nowa wersja serwisu z reklamami.
Netflix od dawna był przekonany o konieczności wprowadzenia reklam, ale szczegóły planu od początku pozostawały bardzo płynne. Mówiło się o debiucie tańszej wersji usługi pod koniec tego roku lub na początku przyszłego. Nie było też jasności, co do szczegółów całego przedsięwzięcia i ceny ustalonej za tzw. "Netflix z reklamami". W ostatnich dniach doszło jednak do kilku ważnych przetasowań i zakulisowych doniesień.
Netflix z reklamami już od 1 listopada. Szybciej niż planowano.
Jak donosi portal Variety, osoby zarządzające streamingową firmą podjęły właśnie decyzję o przyspieszeniu całego procesu. Obecna (wciąż jeszcze nieoficjalna) data wejścia w życie nowej usługi to 1 listopada. Netflix podobno planuje globalnie zakrojoną premierę, ale nie wiadomo, czy reklamy pojawią się od razu w każdym kraju, gdzie platforma jest dostępna. Źródła Variety mówią o USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech, ale to na pewno niepełna lista.
Co ciekawe, przyspieszenie jest związane bezpośrednio z planami konkurencji. Netflix po prostu chce prześcignąć Disney+, który już oficjalnie zapowiedział start wersji Disney+ Basic na 8 grudnia 2022 roku. Miesięczna cena tej opcji w Stanach Zjednoczonych wyniesie 7,99 dol., ale użytkownicy będą musieli zaakceptować wyświetlanie reklam. Na razie nie wiadomo natomiast, czy te będą się pojawiać tylko przed seansem czy również w trakcie (jak jest np. na Player.pl). Identyczne wątpliwości dotyczą też reklam na Netfliksie.
Cena za opcję "Netflix z reklamami" wyniesie podobno 7-9 dolarów.
A przynajmniej o takiej kwocie donosił niedawno portal Bloomberg. Cena za najpopularniejszy pakiet Standard wynosi tam 15,49 dol./miesięcznie. Jeżeli weźmiemy pod uwagę polską cenę tego planu (43 zł), to wyjdzie nam, że w Polsce za Netfliksa z reklamami zapłacimy około 20-22 złotych. Wszystko to jednak na razie tylko spekulacja. Na konkretne szczegóły i pewną datę premiery w naszym kraju przyjdzie nam zapewne poczekać jeszcze kilka tygodni.