Królowa jest tylko jedna? Bzdura! Nielsen opublikował ranking 10 najpopularniejszych seriali 2020 roku
Netflix miał w tym roku szczęście do „królewskich” tytułów: zarówno „Gambit królowej”, jak i „The Crown” znalazły się na prestiżowej liście najpopularniejszych seriali 2020 roku według Nielsena.
Międzynarodowa firma analityczna Nielsen opublikowała listę 10 najpopularniejszych seriali 2020 roku. Z rankingu płynie wniosek, że Netfliksowi opłacało się zainwestować w „królewskie” tytuły, bo zarówno „Gambit królowej”, jak i 4. sezon „The Crown” znalazły się w zwycięskiej dziesiątce.
Królowa jest tylko jedna? Nie tym razem.
Jak się można było spodziewać, zestawienie TOP 10 seriali upływającego roku otwiera „Gambit królowej”. Serial Netfliksa opowiadający o genialnej szachistce i wpisujący się w konwencję „od zera do bohatera” z Anyą Taylor-Joy (i Marcinem Dorocińskim!) w obsadzie podbił serca widzów i krytyków na całym świecie.
Sukces „Gambitu...” jest o tyle spektakularny, że serial liczy zaledwie siedem odcinków, podczas gdy na zajmującą w rankingu 2. miejsce serię „The Office” składa się prawie 200 epizodów.
W rankingu Nielsena znalazł się również inna popularna produkcja Netfliksa, czyli serial „The Crown”, w którego 4. sezonie twórcy przedstawiając kulisy życia (i polityki) brytyjskiej rodziny królewskiej z Elżbietą II (Olivia Colman), księżną Dianą (Emma Corrin), a także premierką Margaret Thatcher (Gillian Anderson) w centrum fabuły.
Co ciekawe, mimo że premiera nowego sezonu „The Crown” na Netfliksie odbyła się 15 listopada (a więc ostatniego dnia cotygodniowych badań Nielsena odbywających się w tym przypadku od 9 do 15 listopada 2020 roku), oglądalność serialu była tak spektakularna, że ten jeden odnotowany wynik (807 milionów obejrzanych minut) zapewnił produkcji aż 5. miejsce w rankingu.
„The Mandalorian” dogania hity Netfliksa
Imponujący wynik (873 mln obejrzanych minut) odnotował też „The Mandalorian” platformy Disney+, który to tytuł już trzeci tydzień z rzędu utrzymuje się na podium rankingu Nielsena (swoją drogą ciekawe, jak na ów wynik wpłynęłaby większa dostępność serwisu Disneya, który np. w Polsce nadal nie jest dostępny).
A jak poradziła sobie reszta tytułów, które śledziliśmy w tym roku w serwisach streamingowych?
TOP 10 seriali 2020 wg Nielsena
- „Gambit królowej” (Netflix, 7 odcinków): 1,373 mld minut
- „The Office” (Netflix, 192 odcinki): 1,089 mld minut
- „The Mandalorian” (Disney+, 11 odcinków): 873 mln minut
- „Schitt’s Creek” (Netflix, 80 odcinków): 855 mln minut
- „The Crown” (Netflix, 40 odcinków): 807 mln minut
- „Chirurdzy” (Netflix, 363 odcinki): 688 mln minut
- Great British Baking Show (Netflix, 64 odcinki): 669 mln minut
- „Agenci NCIS” (Netflix, 353 odcinki): 603 mln minut
- „Zabójcze umysły” (Netflix, 277 odcinków): 591 mln minut
- „Czarna lista” (Netflix, 152 odcinki): 281 mln minut
* Zdjęcie główne: HBO/mat.pras.