Trójka z najniższym wynikiem słuchalności w historii. Stacja wciąż mierzy się z kryzysem wizerunkowym
Radiowa Trójka zanotowała spadek słuchalności. Z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska wynika, że w okresie czerwiec – lipiec stacja osiągnęła najniższy wynik w całej historii zestawienia. Wszystko wskazuje na to, że jest to efekt majowego kryzysu wizerunkowego nadawcy.
Według badania Radio Track Kantar Polska w okresie czerwiec – lipiec najwięcej osób słuchało RMF FM. Wynik stacji wyniósł bowiem niemal 29 proc. udziałów w rynku. Na drugim miejscu i to daleko w tyle, bo z niecałymi 13 proc. uplasowało się Radio Zet, a ostatni stopień podium zajęła Eska z nieco ponad 7 proc. Ale to nie słuchalność liderów zestawienia jest w tym wypadku najciekawsza. Interesująco robi się na kolejnych miejscach.
Daleko za podium jest bowiem Trójka.
W najnowszej fali badania zajęła dopiero 7. miejsce, na które spadła z pozycji 4. Jak donosi portal Wirtualne Media, jest to najniższy wynik stacji w całej historii zestawienia Radio Track. Co więcej, ta tendencja spadkowa utrzymuje się od kilku miesięcy. W okresie od kwietnia do czerwca Program Trzeci Polskiego Radia zanotował 4,3 proc. udziałów w rynku. Jeszcze do niedawna to właśnie był najniższy wynik stacji w historii. Teraz punkty procentowe znowu się zmniejszyły do 4,1 proc.
We wcześniejszych miesiącach wynik utrzymywał się na poziomie 5,3 proc. Ewidentnie więc widać, że jest to pokłosie afery związanej z Trójką, jaka miała miejsce w połowie maja. To wtedy władze stacji zdecydowały się unieważnić głosowanie Listy Przebojów, które wygrała piosenka Twój ból jest lepszy niż mój. Kazik krytykuje w niej zachowanie Jarosława Kaczyńskiego z 10 kwietnia, kiedy to prezes PiS udał się na zamknięty dla innych osób cmentarz. Skończyło się to masowymi odejściami dziennikarzy stacji i bojkotem artystów. Chociaż zmieniono dyrektora, a niektórzy pracownicy zdecydowali się na powrót, zdaje się, że szybko nie uda się naprawić nadszarpniętej reputacji.
Warto również zaznaczyć, że w lipcu wystartowało Radio Nowy Świat i szybko okazało się hitem.
Już pierwszego dnia nadawania, internetową stację słuchało 450 tys. osób. Wiele z nich to z pewnością dawni odbiorcy Trójki. RNŚ zostało bowiem założone przez dawnych dziennikarzy Programu Trzeciego. Nie wiadomo jednak, jak będzie to wyglądało dalej, gdyż RNŚ właśnie przechodzi własny kryzys wizerunkowy i słuchacze mogą się od niego odwrócić.