Apple wypuściło zaledwie dwa programy wideo, ale plany firmy w tym segmencie są bardzo ambitne. Do oferty producenta iPhone’ów dołączy nowy serial twórcy Bob’s Burger.
Apple stworzy program o tytule Central Park. Twórcą będzie nowojorski artysta Loren Bouchard, który dał światu wcześniej Bob’s Burger. Zamówienie obejmuje od razu dwa sezony po 13 odcinków każdy. Nowy serial z Bouchardem napiszą Nora Smith i Josh Gad.
Central Park będzie programem przepełnionym muzyką, który opowie o mieszkającej i pracującej w Nowym Jorku rodzinie, która jest zawodowo związana z tytułowym parkiem i ratuje świat. Leslie Odom Jr., Titus Burgess, Kristen Bell, Stanley Tucci, Daveed Diggs i Kathryn Hahn. Serial dla Apple’a wyprodukuje telewizja Fox.
Central Park to tylko jedna z cegiełek Apple’a.
Amerykański producent komputerów i telefonów komórkowych od miesięcy jest wymieniany w kontekście kolejnych programów i seriali. Firma ma ambicję zaistnieć na tym samym rynku, co takie tuzy w branży rozrywkowej jak Netflix, Amazon i Hulu.
Do tej pory widzowie mogli zapoznać się jedynie z Carpool Karaoke The Series oraz Planet of the Apps, ale lista programów, które aktualnie są w produkcji, jest pokaźna:
- reboot Amazing Stories;
- serial o tworzeniu porannego programu telewizyjnego od Jennifer Aniston i Reese Witherspoon;
- serial twórcy La La Land, czyli reżysera Damiena Chazelle’a;
- See, czyli serial science fiction od Francisa Lawrence’a, który znany jest z Jestem legendą;
- Are You Sleeping o podcasterze, który bada sprawę morderstwa od Octavii Spencer;
- półgodzinna komedia od Kristen Wiig;
- Little America, czyli serial twórców The Big Sick skupiający się na temacie imigrantów;
- thriller od M. Night Shyamalana, czyli twórcy Szóstego Zmysłu;
- serial science-fiction przedstawiający alternatywną wizję świata, w której wyścig kosmiczny nigdy nie dobiegł końca od Ronalda D. Moore’a, który stworzył kultowe Battlestar Galactica.
Co prawda w porównaniu do oferty Netfliksa, który wydaje rocznie miliardy dolarów na produkcję seriali, nie wygląda to zbyt imponująco, ale Apple nie ma jeszcze nawet swojej własnej platformy VOD w modelu streamingowym. Firma na razie szuka partnerów i zamawia kolejne serie, a i tak wydaje łącznie 1 mld dol. na produkcję własnych treści wideo.
W tym kontekście trudno też dawać wiarę plotkom, jakoby Apple miał kupić jedną z ogromnych film na rynku rozrywki, chociaż w teorii firmę stać na zakup Disneya czy Netfliksa. Przedstawiciele producenta iPhone’ów zresztą sami tonują nastroje i przypominają, że nie mają w zwyczaju przejmować takich ogromnych podmiotów.