Kryzys na Myśliwieckiej narasta. Z Trójki odchodzą dziennikarze, w tym Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska, Marcin Cichoński i Jan Kałucki — tych troje dziennikarzy opuściło w ostatnich dniach ekipę Programu III Polskiego Radia. Reszta redaktorów przebywa na urlopie albo zwolnieniach lekarskich. Co dalej z kultową Trójką?
Od momentu odwołania Kuby Strzyczkowskiego ze stanowiska dyrektora radiowej Trójki, na Myśliwieckiej trwa (kolejny w tym roku) kryzys. Słuchacze i sympatycy rozgłośni zapowiadają bojkot, a w piątek urządzili symboliczny „pogrzeb Trójki”.
Kurczy się ekipa Trójki. Ławka rezerwowa jest jednak długa
Odchodzą też kolejni pracownicy radia — o swojej rezygnacji poinformowali w ostatnich dniach Katarzyna Borowiecka, Marcin Cichoński, Jan Kałucki i Beata Pawlikowska:
W czwartek wieczorem niespodziewanie dowiedziałam się, że nowy dyrektor Trójki, Kuba Strzyczkowski, został odwołany. Razem z nim odeszła wizja nowej Trójki, którą chciał zbudować. W tej sytuacji nie widziałam innego rozwiązania jak odejść razem z nim.
— napisała na Facebooku dziennikarka i podróżniczka.
Jak nieoficjalnie mówi się w kuluarach, do głosu mieli dojść dziennikarze „z drugiego rzędu” i być może to właśnie oni zastąpią dotychczasowe gwiazdy anteny:
W redakcji muzycznej panuje od dłuższego czasu podział na dziennikarzy „frontmanów” i tych, którzy stoją w drugim rzędzie. Po jednej stronie masz na przykład Piotra Stelmacha i Mariusza Owczarka, a po drugiej Piotra Kordaszewskiego, który - mało kto o tym wie - uratował antenę w czasie majowego kryzysu. To on musiał nagle ustawić kilkugodzinną playlistę. Wydaje mi się, że ta sytuacja mogła być kulminacyjna.
— mówi w rozmowie z Wirtualnymi Mediami anonimowy pracownik Trójki.
Do tego dochodzą jakieś ambicje i wkurzenie na tzw. „Trójkowość”, którą przez lata eksponował między innymi Kuba Strzyczkowski. Niektórzy dziennikarze mieli dość takiego szarogęszenia
— dodaje.
Dyrektor „wyklęty” za sterami tonącej rozgłośni
Wspomniane „ambicje” dobrze widać w udostępnionych przez dziennikarza Trójki, Tomka Michniewicza, screenach zawierających wypowiedzi nowego kierownictwa stacji. Na Facebooku doszło do wymiany komentarzy między dyrektorem programowym Halo.Radia a Markiem Wiernikiem, nowym wicedyrektorem Trójki.
Z wypowiedzi Wiernika dowiadujemy się m.in., że był on „wyklęty” aż do czwartku, kiedy to nastąpił „przewrót” na Myśliwieckiej:
Nowa nazwa i ekipa to dopiero początek. Na Myśliwiecką nadciągają spore zmiany
Jak informowaliśmy w piątek, kierownictwo stacji rozważa zmianę nazwy stacji na „Centrum Muzyczne Polskiego Radia Trójka” i połączenie rozgłośni z podlegającą pod Polskie Radio Agencją Muzyczną. W nowej ramówce ma się znaleźć przede wszystkim muzyka — bez publicystyki i tematów politycznych:
Chcą zrobić wielki konglomerat, na początku chcą połączyć Agencję Muzyczną z Trójką. Docelowo miałaby być to rozgłośnia, która nadaje przede wszystkim muzykę. Koncerty, nowości płytowe, festiwale
— podają Wirtualne Media.
Innymi słowy absolutny rebranding Trójki. Bez polityki. Bez pasma radiowego „Zapraszamy Do Trójki”, bez publicystyki. Na pewno sporo ludzi odejdzie
— przekonuje rozmówca portalu.
Kto skorzysta na kryzysie w Trójce?
Okazuje się, że kolejny sztorm, jaki nawiedził Myśliwiecką, dla niektórych może być szansą. Mowa tu nie tylko o redaktorach z „ławki rezerwowej” gotowych zastąpić rezygnujących z pracy w Trójce kolegów, ale również o niedawno utworzonym Radiu Nowy Świat.
Nie da się ukryć, że konflikt wokół odwołania Kuby Strzyczkowskiego z funkcji dyrektora Trójki przykrył wizerunkowy kryzys RNŚ po odwołaniu Piotra Jedlińskiego.
Choć sytuacja spowodowała spadek wśród patronów finansujących radio, medioznawcy twierdzą, że RNŚ może skorzystać na awanturze w mediach publicznych:
Rezygnacja kilkuset osób nie jest istotną zmianą, nie zmieniło się też diametralnie finansowanie. Pamiętajmy, że teraz duży kryzys przeżywa Trójka, co oznacza, że kolejni dziennikarze mogą dołączyć do Nowego Świata
— przekonuje w rozmowie z Wirtualnymi Mediami medioznawca Maciej Myśliwiec.
Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj serwis Rozrywka.Blog w Google News.