Odwaga i niezależność kobiet godzi we wrażliwość odbiorców TVP; stacja odmówiła emisji spotu
TVP odmówiła emisji nowego spotu marki Yes. Nosi on nazwę "Jestem kobietą" i zdaniem włodarzy Telewizji Polskiej "godzi we wrażliwość jej odbiorców".
TVP nie zgodziła się na emisję nowego spotu biżuterii Yes. W czym rzecz? Nowa kampania reklamowa prowadzona jest pod hasłem "Jestem kobietą", a jej bohaterkami są: mama trójki dzieci i bizneswoman Aleksandra Żebrowska; wioślarka i wicemistrzyni olimpijska Katarzyna Zillmann i jej partnerka Julia Walczak; Christina Flagmeier, która w wieku 74 lat została modelką; Bogna Golec - modelka plus size oraz walcząca z rakiem instagramerka Aleksandra Wiederek-Barańska. W sponsorskim spocie "Jestem kobietą, bo się nią czuję" wystąpiła też osoba o płynnej płci, która w marcu stanie się twarzą marki - Neo Mosa.
To prosty i elegancki kolaż różnych sposobów doświadczania kobiecości. Żebrowska karmi dziecko piersią na ławce w muzeum, Wiederek-Barańska, chora na raka piersi, pokazuje fragment klatki piersiowej po mastektomii, Golec maszeruje przed siebie pewnym i dumnym krokiem, Zillman i Walczak się całują.
Kampania prowadzona jest w sieci, social mediach i na platformach VOD. Spoty zobaczymy na Polsacie, w TVN i w Cinema City, pojawią się też billboardy sponsorskie, reklamy w prasie i salonach sprzedażowych - wszystko to wystartuje w połowie listopada.
TVP okazała się jedyną stacją, która odmówiła emisji spotów Yes.
Zgodnie z komunikatem prasowym Telewizji Polskiej nie odpowiadała zaproponowana wersja materiału. Jak podaje press.pl, publiczny nadawca odrzucił ujęcia z Żebrowską karmiąca dziecko piersią i Wiederek-Barańską z odsłoniętym dekoltem po mastektomii (te ujęcia mogłyby pojawić się dopiero po godz. 20:00). Z kolei pocałunek Katarzyny Zillman i partnerki miał być ujęciem całkowicie wykluczonym niezależnie od godziny. Fragmenty mają "godzić we wrażliwość odbiorców stacji".
Było to do przewidzenia - wszyscy doskonale znają stanowisko Telewizji Publicznej względem podobnych treści. Dla przykładu: w zeszłym roku nadawca odmówił emisji reklamy prezerwatyw marki Durex, bo wystąpiła w niej para homoseksualistów.
Spoty wyreżyserował Krzysztof Grajper, a za ich produkcję i postprodukcję odpowiadają F25 i Xantus. Sesję wykonała Małgorzata Tuczyńska (zdjęcia zostały wykorzystane w digitalu, OOH, prasie i salonach Yes), a kreację przygotowała agencja 180heartbeats + Jung von Matt. Kampania realizowana jest w Polsce i w Czechach. TVP nie skomentowało swojej decyzji.
Jest odpowiedź TVP: AKTUALIZACJA 05.11
TVP udzieliła odpowiedzi serwisowi Onet.pl. Zdaniem rzecznika: "Telewizja Polska otrzymała zestaw spotów reklamowych marki YES z prośbą o wstępną kolaudację. Zgodnie z powszechnie stosowaną praktyką na rynku, TVP przekazało swoją opinię. Sugestie te wynikały z troski o odczucia widzów, którzy wielokrotnie wyrażali swoje opinie na temat treści filmów reklamowych w kierowanych do Spółki skargach. Kampania nie została przez markę YES zlecona, przez co nie miała miejsca odmowa emisji spotów przez Telewizję Polską".