Za nami finał Super Bowl 2019. To oznacza, że przeróżne firmy wydały miliony dolarów na to, aby na słynnym amerykańskim wydarzeniu zaprezentować swoje spoty. Przyjrzyjmy się tym najciekawszym.
Z popkulturowego punktu widzenia najciekawsze były zwiastuny wielkich kinowych produkcji i tak samo wyczekiwanych seriali. Wśród nich superbohaterskie widowiska od Marvela, kolejna odsłona „Toy Story”, ale i skromniejsze projekty, jak „To my” Jordana Peele’a.
Jednak nie samym kinem człowiek żyje. Super Bowl to także reklamy wielkich marek, które zaangażowały znane nazwiska do promocji swoich produktów. Koniec ze sztampowymi scenariuszami robionymi według tego samego schematu. Na Super Bowl trzeba się postarać, a efekty tego zobaczycie poniżej. Nim jednak oddamy się tym fajerwerkom...
Rekordowe jajko odsłoniło karty.
W ostatnich tygodniach hitem Instagrama były posty publikowane na koncie world_record_egg, które zyskały polubienia idące w grube miliony. Początkowo celem było przebicie 18 milionów polubień dla zdjęcia córki celebrytki Kylie Jenner. Jednak kryła się za tym dużo głębsza idea. O co z tym wszystkim chodzi? Zagadka miała być rozwiązana podczas finału Super Bowl. Tak też się stało:
Była to kampania platformy Hulu powstała przy współpracy z Chrisem Godfreyem, twórcą profilu world_record_egg. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problemy psychiczne, wiążące się z presją w social mediach. Miało to obrazować zdjęcia jajka, które na każdej kolejnej fotografii jest coraz bardziej popękane. W sieci dostępne jest wideo, które wyjaśnia wszelkie wątpliwości i zachęca osoby mające problemy do skontaktowania się z organizacją Mental Health America.
Najciekawsze zapowiedzi filmowe na Super Bowl 2019:
Marvelowskie superwidowisko, które dla milionów jest najbardziej wyczekiwaną premierą roku. Poznamy dalsze losy herosów w walce z szalonym tytanem Thanosem. Będzie to ostatni akcent trwającej jedenaście lat podróży z Iron Manem, Kapitanem Ameryką, Hulkiem i pozostałymi członkami drużyny w ramach Marvel Cinematic Universe. Film zadebiutuje 25 kwietnia.
Kolejny reprezentant Marvela na Super Bowl 2019. Film wejdzie do kin wcześniej, bo 8 marca. Jest to opowieść o Carol Danvers, pilocie samolotów w armii Stanów Zjednoczonych z nadludzkimi mocami. Akcja obrazu została osadzona w latach 90. i stanowi ona prequel do wydarzeń znanych nam z MCU.
Zabawki wracają po 9 latach! A w ich szeregach ponownie pojawi się pasterka Bou, którą ostatni raz widzieliśmy w drugiej odsłonie cykl. Nie widziała się od lat z Chudym, z którym zawsze łączyło ją coś więcej. Czas odcisnął swoje piętno na ich relacji. Kiedy w nieprzewidzianych okolicznościach Bou i Chudy spotykają się ponownie, dochodzi do nich, że w swoich zabawkowych życiach bardzo się od siebie oddalili.
Scary Stories To Tell In The Dark
Reżyserem filmu jest André Øvredal („Autopsja Jane Doe”, „Łowca trolli”), zaś jego producentem Guillermo del Toro. Całość została oparta na bestsellerowej serii książek dla dzieci. Dokładna data premiery nie jest jeszcze znana. Wiemy jedynie, że została przewidziana na lato tego roku.
Strefa mroku
Jordan Peele, zdobywca Oscara za najlepszy scenariusz do „Uciekaj!”, osobiście zapowiedział premierę nowej wersji „Strefy mroku”, której jest narratorem. Serial zadebiutuje na platformie CBS All Access 1 kwietnia. Oryginalna produkcja była antologią horroru emitowaną w latach 1959-64.
To jednak nie koniec obecności Jordana Peele’a na Super Bowl. Pokazał on również zwiastun swojego nowego filmu, którym jest „To my”. Na ekranie poznamy losy rodziny, która wraz z dziećmi spędza czas w domku na plaży. Ich spokój zakłócają nieproszeni goście, którymi są bliźniacze odbicia bohaterów, tyle że złe do szpiku kości.
Na Super Bowl nie zabrakło też Hulu, które pokazało nowy zwiastun swojej dystopijnej serii opartej na książce Margaret Atwood. 3. sezon powróci w 2019 roku i już po tej zapowiedzi widać, że będzie z niego biło opresyjnością i mrokiem, tak jak w przypadku poprzednich odcinków.
Kraina cudów
June, urodzona optymistka, dla której każdy nowy dzień jest nową przygodą, niespodziewanie odkrywa nieprawdopodobne, ukryte w lesie wesołe miasteczko – pełne niezwykłych atrakcji i zabawnych, mówiących zwierząt. Tyle że coś tam nie gra… June wkrótce odkryje, że park istnieje tylko w jej wyobraźni, jest więc jedyną osobą, która może zaprowadzić tam porządek. Dziewczynka łączy siły z niezwykłymi zwierzakami, by ocalić park i przywrócić jego cudowną atmosferę. Film trafi do kin w Polsce 10 maja.
Alita: Battle Angel
Nowy film Roberta Rodrigueza. Alita (Rosa Salazar) budzi się bez pamięci w świecie przyszłości, którego nie poznaje. Opiekę nad nią roztacza Ido (Christoph Waltz), sympatyczny doktor, który uświadamia sobie, że w ciele porzuconego cyborga kryje się serce i dusza młodej kobiety o niezwykłej przeszłości. Alita uczy się nowego życia na ulicach zdradliwego Miasta Złomu. Dopiero gdy potężne, śmiertelnie niebezpieczne i skorumpowane siły, które rządzą miastem, rzucają jej wyzwanie, Alita odkrywa klucz do swej przeszłości - posiada niezwykłe zdolności bojowe, a ci, którzy stoją u władzy, nie cofną się przed niczym, by przejąć nad nimi kontrolę.
Najlepsze reklamy na Super Bowl 2019"
Reklama Stella Artois
Koleś i Carrie Bradshaw rezygnują ze swoich ulubionych alkoholi na rzecz piwa Stella Artois. Obsługę restauracji wprawia to w prawdziwe osłupienie, przez co tace z jedzeniem lądują na ziemi przy dźwięku rozbijanego szkła. Tak oto przecinają się losy bohatera „Big Lebowski” i gwiazdy w „Seksu w wielkim mieście”.
Pepsi jest bardziej niż ok
Ponownie znajdujemy się w restauracji, choć nie tej z wyższej półki, a w przydrożnym barze. Tam jest też Steve Carrell, który udowadnia kelnerowi, że Pepsi jest bardziej niż tylko w porządku. Wtóruje mu raper Lil’ John oraz Cardi B.
Na potrzeby reklamy piwa odtworzono scenę z pierwszego sezonu „Gry o tron”, w której to Loras Tyrell zmierzył się z Gregorem Cleganem. Do tego dorzucono jeszcze ziejącego ogniem Drogona, a także nawiązanie do 4. sezonu i walki Góry z Oberynem Martellem. Przy reklamie współpracowali twórcy serialu HBO, czyli reżyser David Nutter oraz showrunnerzy David Benioff i D.B. Weiss.
John Legend i Adam Levine śpiewają o pieluchach
Mogę się założyć, że przewijanie niemowlaka nie wygląda tak, jak to pokazuje reklama Pampers, ale życzyłbym sobie, aby tak było. Piosenka o śmierdzącej pieluszce zostaje zainaugurowana przez Johna Legenda, a jej finał należy do wokalisty Maroon 5, który zresztą we własnej osobie wystąpił na scenie podczas finału Super Bowl.
Nachosy w rytmie lat 90.
W reklamie nachosów Dorito wystąpił zespół Backstreet Boys oraz Chance the Rapper. Odświeżeniu został poddany szlagier lat 90., czyli I Want It That Way, do którego zwrotkę od siebie dodał wspomniany Chance the Rapper.