Znamy zdobywców antynagród Węże 2020. Michał Milowicz i „Futro z misia” największymi zwycięzcami
Węże to polski odpowiednich hollywoodzkich Złotych Malin. W tym roku o statuetki za najgorsze występy, najbardziej żenujące sceny i plakaty oraz najsłabsze elementy filmowe zażarcie walczyło kilka produkcji, w tym „Miszmasz, czyli Kogel Mogel 3”, „Diablo. Wyścig o wszystko” i „Futro z misia”. Kto zwyciężył?
Symboliczne statuetki Węży zostały w tym roku przyznane już po raz dziewiąty. Grupa dziennikarzy, aktorów i satyryków nagrała prywatne filmiki, w trakcie których ogłoszono najnowszych zwycięzców polskich antynagród filmowych.
Największym faworytem do zgarnięcia Węży był „Miszmasz, czyli Kogel Mogel 3”, czyli film z aż jedenastoma nominacjami. Ostatecznie produkcja triumfowała jednak tylko w jednej kategorii, bo została uznana najgorszym sequelem zeszłego sezonu filmowego. Znacznie więcej zainteresowania ze strony konkursowego jury spłynęło za to na „Futro z misia”. Produkcja wyreżyserowana przez Kacpra Anuszewskiego i Michała Milowicza zgarnęła aż cztery Węże, w tym Wielkiego Węża, dołączając w ten sposób do zeszłorocznego triumfatora. Powrót do estetyki kultowych polskich komedii kryminalnych nie okazał się więc udany. Pełną listę laureatów znajdziecie zaś poniżej.
Węże 2020 – wyniki 9. edycji plebiscytu:
Wielki Wąż 2020:
- Diablo. Wyścig o wszystko (reż. Michał Otłowski, Daniel Markowicz; prod. Daniel Markowicz) za cudownie nieudolną wariację na „Szybkich i wściekłych” i namówienie kilku dobrych aktorów, by zagrali tak źle jak tylko potrafią.
- Futro z misia (reż. Kacper Anuszewski, Michał Milowicz; prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz) za cudowną wycieczkę w filmową przeszłość, gdy żarty były przaśne, a fabuły obciachowe.
- Jak poślubić milionera? (reż. Filip Zylber; prod. Ryszard Sibilski, Magdalena Cieślak, Magdalena Jaworska, Małgorzata Retei) za opowieść tak sztampową i stereotypową, że bardziej byłoby naprawdę trudniej.
- Miszmasz czyli Kogel Mogel 3 (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska) za popsucie filmowej legendy i wzorzec złej kontynuacji po latach przerwy.
- Sługi Wojny (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus) za kino sensacyjne pozbawione sensacji. I sequel, którego nikt nie chciał, ani nie potrzebował (no może poza jego twórcą).
Najgorsza reżyseria:
- Kacper Anuszewski (Serce do walki)
- Kacper Anuszewski, Michał Milowicz (Futro z misia)
- Mariusz Gawryś (Sługi wojny)
- Michał Otłowski, Daniel Markowicz (Diablo. Wyścig o wszystko)
- Kordian Piwowarski (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
Najgorszy scenariusz:
- Paweł Bilski, Olaf Lubaszenko, Michał Milowicz, Kacper Anuszewski (Futro z misia)
- Mariusz Gawryś, Maciej Strzembosz (Sługi wojny)
- Ilona Łepkowska (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
- Daniel Markowski, Michał Otłowski (Diablo. Wyścig o wszystko)
- Karolina Szymczyk-Majchrzak (Jak poślubić milionera?)
Najgorszy sequel, prequel, remake:
- Kobiety Mafii 2 (reż. i prod. Patryk Vega)
- Miszmasz czyli Kogel Mogel 3 (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska)
- Sługi wojny (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus)
Najgorsza rola męska:
- Piotr Adamczyk (Kobiety Mafii 2)
- Michał Milowicz (Futro z misia)
- Mikołaj Roznerski (Diablo. Wyścig o wszystko)
- Mikołaj Roznerski (Fighter)
- Przemysław Sadowski (Futro z misia)
Najgorsza rola żeńska:
- Grażyna Błęcka-Kolska (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
- Małgorzata Foremniak (Jak poślubić milionera?)
- Roma Gąsiorowska (Całe szczęście)
- Ewa Kasprzyk (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
- Karolina Szymczak (Diablo. Wyścig o wszystko)
Najgorszy duet na ekranie:
- Maciej Maleńczuk/wino (Solid Gold)
- Michał Milowicz/Przemysław Sadowski (Futro z misia)
- Aleksandra Popławska/Otar Saralidze (Kobiety mafii 2)
- Katarzyna Skrzynecka/Maciej Zakościelny (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
- Karolina Szymczak/Tomasz Włosok (Diablo. Wyścig o wszystko)
Występ poniżej talentu:
- Janusz Chabior (Kobiety mafii 2)
- Maciej Maleńczuk (Solid Gold)
- Cezary Pazura (Diablo. Wyścig o wszystko)
- Zdzisław Wardejn (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
- Wiktor Zborowski (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
Najbardziej żenująca scena:
- Goły tyłek Daniela Olbychskiego (Polityka)
- Małgorzata Foremniak wykładająca jak podrywać milionerów (Jak poślubić milionera?)
- Dawid Ogrodnik z pluszowym zającem (Ciemno, prawie noc)
- Piesek liżący penisa (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
- Katarzyna Warnke udzielająca wywiadu – „Dziewczyny, zrywamy pajęczyny” (Kobiety Mafii 2)
Najgorszy teledysk okołofilmowy:
- Bezczel – Żyć aż do bólu (Proceder) reżyser nieznany
- Pectus ft. Kasia Cerekwicka – Głowę noś do góry (Jak poślubić milionera?) reżyser: Marcin Martinez Swystun
- Ania Rusowicz i Sławek Uniatowski – Szukaj mnie (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3) reżyser nieznany
- Sobota ft. Kabe – 6 rano (Kobiety Mafii 2) reżyser: Wini
- Mateusz Ziółko i Tabb – Legiony (Legiony) reżyser Alan Kępski
Najgorszy plakat:
- Całe szczęście (prod. Tomasz Blachnicki, Anna Wiśniewska-Gill; dystr. Next Film)
- Diablo. Wyścig o wszystko (prod. Daniel Markowicz; dystr. Kino Świat)
- Fighter (prod. Małgorzata Domin, Dominika Mandla; dystr. Kino Świat)
- Futro z misia (prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz; dystr. Monolith Films)
- Serce do walki (prod. Kacper Anuszewski; dystr. Kino Świat)
Najgorszy przekład tytułu zagranicznego:
- Dogonić marzenia – org. Ride Like a Girl (dystr. Mayfly)
- Impostor – org. The Hole in the Ground (dystr. M2)
- Królowe zbrodni – org. The Kitchen (dystr. Warner Bros)
- Młody geniusz i kłopotliwe wynalazki – org. Gaston Lagaffe (dystr. Kino Świat)
- Na zawsze razem – org. Amanda (dystr. Best Film)