REKLAMA

Inkluzywna i kobieca marka mówi: kobieto, ogól twarz. Musiałam przeczytać to 2 razy

Polska marka Your KAYA, znana z inkluzywności, bycia eko i wspierania praw kobiet, wypuściła niedawno swoje nowe produkty, jakimi są maszynki do golenia ciała i... twarzy. Wygląda na to, że ciesząca się zaufaniem wśród wielu osób Your KAYA właśnie zaliczyła wpadkę, która może jej się odbić czkawką, gdyż najnowsza reklama jest nie tylko kompletnym zaprzeczeniem idei marki, ale i szkodliwym komunikatem.

Inkluzywna i kobieca marka mówi: kobieto, ogól twarz. Musiałam przeczytać to 2 razy
REKLAMA

Your KAYA to polska marka, która na początku swojej działalności sprzedawała organiczne produkty menstruacyjne, jak podpaski, tampony czy chusteczki do higieny intymnej. Your KAYA walczy ponadto o normalizowanie tematu okresu - niedawno pojawił się spot, promujący nową kampanię społeczną marki, która pokazuje, że menstruacja nie jest powodem do wstydu, a środki higieniczne nie powinny być przekazywane jak nielegalne substancje. Your KAYA rozszerzyła później swoją ofertę o viralowy produkt, jakim jest olejek intymny, a także o krem do golenia, dezodorant pod pachy (i pod biust) czy innego rodzaju dermokosmetyki.

REKLAMA
Spot marki Your KAYA

Your KAYA przedstawiła swój nowy produkt, który został mocno skrytykowany

Kilka dni temu na Instagramie marki pojawiła się informacja, że jej oferta została rozszerzona o jeszcze jeden produkt, mianowicie o maszynkę do golenia ciała i... twarzy. Reklama tego drugiego urządzenia, które "zgoli meszek na twarzy, brwi i wąsik" miała przekonać konsumentki do tego, że gładka cera lepiej absorbuje składniki aktywne zawarte w kremie i serum, a ogolona twarz tworzy "równą, jednolitą bazę pod makijaż". Jak nietrudno się domyślić, wpis został zasypany negatywnymi komentarzami osób, które zauważyły, że Your KAYA stała się kolejną marką beauty, która sama stworzyła sobie problem i sama go sobie rozwiązała. Wiele kobiet wyraziło pod postem także swoją wątpliwość odnośnie tego, jak reklama maszynki do golenia twarzy może wpłynąć na wybory i młodych dziewczyn, które mogą pomyśleć, że muszą ogolić meszek na twarzy, bo w przeciwnym wypadku ich skóra nie będzie wystarczająco dobrze wyglądać pod makijażem. Do dyskusji włączyła się także Your KAYA:

Nie mówimy, że włosy są złe, ale każdy ma wybór, czy je usuwa, czy też nie. Jedni się na to decydują, inni nie - i to też jest w porządku

- skomentowała marka Your KAYA.

Sprawę skomentowała także Malwina Łapińska, na Instagramie znana jako nie.pelnosprytna, która także była niemile zaskoczona nową reklamą marki i podkreśliła, że taka reklama nie pasuje do inkluzywnej marki, wspierającej prawa kobiet:

REKLAMA

Powiem Wam, że jestem w szoku. Lubię produkty z tej firmy, ale to totalnie nie pasuje mi do tworzenia całego marketingu wokół tej marki. Nagle mamy tworzenie maszynek (w tym do twarzy, nie wiedziałam, że się ją goli) i reklamy, które sugerują, że dzięki goleniu twarzy kosmetyki będą się lepiej wchłaniać. Nie, nie jest tak. Krem będzie tak samo dobrze wchłaniał się w skórę z meszkiem na twarzy

- podsumowała aktywistka.
 class="wp-image-2405653"
Aktywistka skomentowała reklamę marki Your KAYA
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA