Gigantyczna popularność Bambi przyszła niespodziewanie. Mimo że początkowo była kojarzona wyłącznie jako hypemanka Young Leosi, raperce udało się szturmem podbić branżę muzyczną i obecnie z powodzeniem rozwija swoją karierę najmłodszej trapstar. O jej sukcesie świadczy nie tylko ilość odsłuchów na Spotify, ale również to, że Bambi stała się drugą osobą w Polsce, która doczekała się swojego zestawu w McDonaldzie. Kim jest młoda raperka?
Young Leosia i Bambi zostały zestawione razem nie bez powodu. Raperki są nie tylko najpopularniejszymi i najbardziej rozpoznawalnymi kobietami na hip-hopowej scenie muzycznej, ale należą również do jednej wytwórni. Do założonej przez Young Leosię Baila Ella Records na początku 2023 r. dołączyła właśnie Bambi i wygląda na to, że raperka to as w rękawie wytwórni Młodej Leokadii - na ten moment najmłodsza trapstar zalicza gigantyczne pasmo sukcesów.
Bambi: kto to? Najmłodsza trapstar sukcesywnie prowadzi swoją karierę w branży rapowej
Michalina Włodarczyk urodziła się w 2003 r. w Poznaniu. Jako Bambi dała się poznać przy okazji ogłoszenia kolejnej edycji SBM Starter. I choć to właśnie z tego okresu ludzie kojarzą ją najbardziej, młoda raperka zaczęła jednak swoją przygodę z muzyką dużo wcześniej. W 2018 r. Michalina pojawiła się w programie "The Voice Kids"; 15-letnia wówczas dziewczyna wzięła udział w przesłuchaniach w ciemno. Mimo że odpadła na etapie bitew, co skutkowało tym, że nie pojawiła się w programie na żywo, nie ostudziło to jej zapału do tworzenia muzyki.
Odmieniona Michalina, już pod pseudonimem Bambi, w 2021 r. została ogłoszona jako jedna z uczestniczek akcji SBM Starter, która pomaga młodym artystom i artystkom wyjść na światło dzienne i dać się poznać większej publiczności. Projektu wytwórni SBM nie trzeba jakoś szczególnie promować - wystarczy fakt, że jego uczestnikami byli Mata, Jan-Rapowanie, White 2115 czy Kinny Zimmer, którzy obecnie są jednymi z topowych raperów w na polskiej scenie. Bambi była drugą raperką w historii, która pojawiła się w projekcie SBM, a jej kawałki nagrane w ramach akcji, takie jak "Bletki", "Handpoke" czy "Chrypki głos nie od fajek" zostały odtworzone na YouTube średnio pół miliona razy.
I choć młoda raperka nie wygrała konkursu na kontrakt z wytwórnią SBM, nadarzyła się okazja na inną współpracę.
1 stycznia 2023 r. na Instagramie wytwórni Young Leosi - Baila Ella Records - pojawiła się informacja, że do labelu dołącza właśnie Bambi. Wygląda na to, że dzięki temu raperka w końcu rozwinęła skrzydła. Okazało się nawet, że słodki kawałek "IRL" podbił serca słuchaczy i słuchaczek tak mocno, że wyświetleniami pokonał nawet utwór Young Leosi "CROWD". "IRL" został obejrzany ponad 9,5 mln razy. Wyraźny skok zaliczają także kolejne kawałki Bambi - "Millie Walky" ma na ten moment ponad 15 mln wyświetleń, z kolei "Latawce" - 2,3 mln.
"Jest to dla mnie wyjątkowy moment, bo długo czekałam na to, by móc na nowo dzielić się z wami moją muzyką i mam nadzieję, że nie zawiodę. Jeszcze większe szczęście, że mogę to robić w tak otwartym środowisku Baila Ella Records, gdzie w końcu dupeczki mają głos" - mówiła Bambi. "Sarcia otworzyła mi głowę na nowe możliwości, dodała większej pewności siebie i pokazała, że trzeba mieć po prostu wyj*bane i robić to, co się kocha. Czuję ogromne wsparcie, nie wytwórniane, nie muzyczne, nie biznesowe, po prostu przyjacielskie. I chyba tak właśnie wygląda real hip-hop".
W dorobku muzycznym Bambi pojawiły się nie tylko single, ale również album.
Krążek raperki "in real life" miał swoją premierę 17 listopada 2023 r. Debiutancka płyta, wydana pod szyldem Baila Ella Records, składa się z 19 utworów, w tym "Timelapse", "Vuelo" oraz "Grawitacja", ale również z dobrze znanych kawałków, czyli "Millie Walky" i "IRL", które w dniu ogłoszenia preorderu pokryły się platyną. Album bambi charakteryzują nie tylko imprezowe brzmienia - znajduje się tam również feministyczny manifest, a wszystko to okraszone cukierkowym stylem artystki.
W 2024 r. zadebiutowała natomiast EP-ka "PG$", która powstała we współpracy z Young Leosią. Znajdują się na niej takie kawałki jak "PG$" (6 mln wyświetleń), "Przester" (9,2 mln wyświetleń) czy "BFF" (34 mln wyświetleń). Imponujące liczby odsłuchów na YouTubie przełożyły się również na wyniki w serwisie Spotify. W czerwcu 2024 r. Bambi stała się pierwszą raperką wśród wszystkich artystów i artystek na rapowej scenie muzycznej, której udało się osiągnąć wynik 3 mln słuchaczy miesięcznie.
Furorę wśród fanów zrobił również Zestaw Bambi, który pojawił się w McDonaldzie we wrześniu 2024 r.
10 września w ofercie McDonalda pojawił się zestaw Bambi, czyli owoc współpracy restauracji pod złotymi łukami z młodą raperką. Konsumenci mogli wybierać spośród czterech pozycji. Największy box, czyli Cheese&McNuggets Box, zawierał kawałki kurczaka McNuggets, Serowe Cheddar Gwiazdki, porcję frytek, Czarny sos Bambi oraz deser lodowy McFlurry Skittles. Mimo że box miał być dostępny do października włącznie, zestaw Bambi cieszył się tak ogromną popularnością, że został wyprzedany we wszystkich McDonaldach w całej Polsce po zaledwie sześciu dniach od premiery. 28 września w ramach współpracy z fast foodową restauracją odbył się również koncert Bambi na dachu Maka w podwarszawskim Nieporęcie, który można było obejrzeć na żywo i w aplikacji McDonalda.
O rapie czytaj w Spider's Web:
- Young Leosia napisała diss na sąsiadkę. Muzyka spoko, ale wersy klejone są na gumę do żucia
- Dziewczyny chcą być DJ-kami. Czasy dominacji facetów w muzyce już się skończyły
- Young Leosia to nowa królowa ludzkich serc. Dlaczego cały kraj jara się młodą raperką?
- Zestaw Bambi z McDonald's jest znacznie lepszy niż ten Maty. Sprawdziliśmy, jak smakuje
- Bambi zagra koncert na dachu Maka. Biletów już nie ma, ale i tak będzie można go obejrzeć