REKLAMA

Kim jest Książulo? Skrytykował schabowego Gessler, testował podłe kebsy i kosmicznie drogie potrawy

Skrytykował schabowego Magdy Gessler, przetestował najostrzejsze potrawy w całej Polsce i ochronił niejeden biznes przed upadkiem. Nie jest superbohaterem w pelerynie, chociaż ma jeden superatrybut, który stawia życie właścicieli lokali gastronomicznych do góry nogami - naklejkę MUALA. Kim jest Książulo?

Kim jest Książulo? Skrytykował schabowego Gessler, testował podłe kebsy i kosmicznie drogie potrawy
REKLAMA

Pod koniec sierpnia 2022 r. w serwisie YouTube pojawił się film z testu najgorszego ramenu w Warszawie. Jeszcze wtedy jego autor nie wiedział, że w ciągu dwóch kolejnych lat stanie się jednym z najbardziej rozpoznawalnych jedzeniowych youtuberów, który nie tylko kosztuje rozmaite potrawy, ale sprawia również, że po publikacji swoich materiałów do polecanych przez niego lokali ustawiają się gigantyczne kolejki. Wcześniej Szymon Nyczke, który w sieci znany jest jako Książulo, zyskał popularność przede wszystkim za sprawą oceniania kebabów i próbowania najostrzejszych potraw. Teraz jego najnowsze filmy przekraczają barierę 1 mln wyświetleń, a on sam stał się twarzą polskiej części jedzeniowego YouTube'a.

REKLAMA

To on tworzy najpopularniejszy content jedzeniowy w Polsce. Kim jest Książulo?

Książulo to pseudonim twórcy internetowego Szymona Nyczke, który na swoim kanale zebrał już niemal 1,5 mln subskrybentów. Zajęło mu to ponad dekadę, bo to właśnie 11 lat temu youtuber opublikował swój pierwszy film na kanale o nazwie KolorowyVlog. Od 2012 r. udostępnił kilka vlogów z życia codziennego o zabarwieniu humorystycznym, a materiał "Mogę być winna grosika?" zgarnął wówczas aż 1 mln odsłon (obecnie ma już ponad 2,6 mln wyświetleń). W 2017 r. opublikował swój ostatni filmik i zniknął z YouTube'a.

Po latach Szymon Nyczke postanowił wrócić do internetu już jako Książulo. Youtuber wziął udział w akcji Hot16Challenge2, gdzie wytłumaczył, dlaczego zniknął z internetu i postanowił skierować swoją twórczość na inne tory, rozpoczynając publikowanie contentu jedzeniowego. Zaczęło się od testowania tych najgorzej ocenianych pozycji - Książulo spróbował najgorszego ramenu w Warszawie, najsłabiej ocenianego kebaba w Białymstoku czy najgorszego burgera w Elblągu, a pierwszym filmem, który przekroczył na jego kanale 700 tys. odsłon był test świątecznego kiermaszu Magdy Gessler.

Od tej pory wyświetlenia Książula poszybowały w górę.

Obecnie w zasadzie na palcach jednej ręki można policzyć materiały, które nie mają przynajmniej 1 mln odsłon. Książulo odszedł nieco od koncepcji "jem najgorzej oceniane jedzenie" i zaczął bardziej kreatywnie podchodzić do swoich filmów, co sprawiło, że jego content wybił się na tle produkcji innych youtuberów. Książulo wraz z Wojkiem odwiedzali bowiem oryginalne i ciekawe miejsca, o których z pewnością spora część osób nie miała wcześniej pojęcia - twórcy pojawili się w restauracji sieci odzieżowej 4F, całodobowej restauracji Gesslera czy w burgerowni jednej z tiktokerek.

W międzyczasie Książulo zaczął udoskonalać swoje kebabowe materiały, próbując tureckiej przekąski w wielu miejscach w Polsce. Youtubera rozsławiły nie tylko poszukiwania idealnego kebaba, którego mógłby okrzyknąć mianem "MUALA", ale także porównywanie obiadów w barach mlecznych. Na jego kanale znajdują się również testy zapiekanek, burgerów i pizz z wielu polskich miast, a także próby zjedzenia najostrzejszych rzeczy.

Książulo

Jednym z przełomów w youtubowej karierze Książula okazała się być wizyta w cukierni - to był początek ratowania gastronomicznych biznesów.

Po wizycie książula w warszawskiej cukierni, która oferowała rurki z kremem, do lokalu zaczęły ustawiać się gigantyczne kolejki. Zadziałała naklejka "MUALA", znak jakości Książula. Podobnie było z barem Waga (film "Obiad u babci"), gdzie właścicielka gotowała dla swoich gości domowe dania na bieżąco w niezwykle domowej atmosferze czy z barem w przychodni w Krakowie (film "Bar w przychodni. A żeby was pioruny siarczyste..."). Książulo sam chętnie udostępnia zdjęcia długich kolejek z relacji obserwatorów, które ustawiają się do odwiedzonych przez niego miejsc dzień po publikacji materiału na YouTubie.

O Książulu czytaj w Spider's Web:

Naturalny sposób nagrywania filmów i szczerość youtuberów przyciągnęły do nich sporą widownię. Sam Książulo nie udziela się w innych mediach niż swoje własne - rezygnuje z wywiadów i współprac z lokalami gastronomicznymi. Podkreśla, że nie można go w ten sposób kupić.

Oczywiście wraz z popularnością nie może się obejść bez dram. Ostatnia najgłośniejsza miała związek z Filipem Chajzerem, który postanowił zaczepić Książula, aby zawalczyć z nim we freak fightach. Youtuber, który dość nieprzychylnie ocenił kebab celebryty, poinformował, że nie zamierza brać udziału w walce. I chyba właśnie ta szczerość i bezpośredniość przyczyniła się do tego, że Książulo zdobywa coraz większą liczbę widzów. Zaufanie obserwatorów i sympatia do youtubera sprawiła, że jego kolekcja ubrań z napisem MUALA właściwie sprzedała się na pniu i zapewniło mu tytuł jednego z najpopularniejszych twórców na polskim YouTubie.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA