Kiedyś brylowały na planach zdjęciowych, a dziś na Intagramie. Aktorki, które stały się influencerkami
Instagram w ostatnich latach stał się miejscem, w którym wygodnie ulokowały się rozmaite marki, przedsiębiorcy, modowe blogerki oraz aktorki. Ta ostatnia grupa poczuła się tam na tyle komfortowo, iż niektóre z gwiazd małego ekranu całkowicie rzuciły role w filmach i serialach na rzecz insta-kontentu. Inne wykorzystują talent komediowy, nagrywając na Instagramie bardziej lub mniej zabawne rolki. Patrząc na ich profile, radzą sobie całkiem nieźle z insta-ogarnianiem. Ale co z aktorstwem?
Instagram jest przepastną przestrzenią, w której swoje miejsce może znaleźć każdy. Gdy masz na siebie pomysł, umiesz odpowiednio zarządzać instagramową platformą i trafiać do odpowiednich grup docelowych, zdobywać kolejnych obserwujących i zarabiać na instagramowych postach, to masz szczęście. Obecnie konkurencja jest ogromna i nie wystarczy już mieć jedynie ładne rolki i zdjęcia.
Więcej o Instagramie przeczytasz w Spider's Web:
Aktorki-influencerki robią zasięgi. Zamiast bywać na planach, robią kontent
Jednak kariera influencerki jest kusząca, dlatego aktorki, które grały w filmach, serialach i teatrach, chętnie odstawiają aktorskie obowiązki na bok i ochoczo łapią za telefony, kręcąc kolejne reelsy i publikując kontent na swoich profilach. Patrząc na insta treści aktorek-influencerek, świetnie radzi sobie tematyka parentingowa i komediowa.
Olga Frycz prezentuje wiele produktów na Insta oraz włącza się w społeczne akcje
Tę pierwszą prezentowała swego czasu Olga Frycz, która po urodzeniu córek postawiła na przedstawianie macierzyństwa bez lukru na Instagramie, promując oczywiście rozmaite pro-dziecięce produkty oraz marki. Decyzja, że Olga pójdzie w influencerstwo mogła zaskoczyć jej wielu fanów, którzy śledzili mocno karierę Frycz. A ta w pewnym momencie naprawdę dobrze się zapowiadała. 37-letnia Olga, która prywatnie jest córką aktora Jana Frycza, była trzykrotnie nominowana do Orłów za drugoplanowe role kobiece w filmach "Weiser" oraz "Boże skrawki", ale też za pierwszoplanową rolę w filmie "Wszystko, co kocham". Zresztą jej filmowe portfolio jest dość różnorodne, gdyż nie brak w nim zarówno serialowych, jak i w filmowych pozycji. Ostatnia rola Olgi pochodzi z 2020 roku, gdzie zagrała w serialu "Archiwista". W październiku 2023 roku Frycz zdradziła za pośrednictwem Instagrama, że zagościła na chwilę na filmowym planie. Nie napisała jednak, o jaki projekt może chodzić.
Na razie Frycz skupia się na prowadzeniu mediów społecznościowych, gdzie promuje rozmaite marki. Choć odeszła od tematyki stritce parentingowej, wciąż jeszcze zdarza się jej zareklamować produkty dla dzieci. Na Instagramie chętnie pokazuje też swoje córeczki: Helenę i Zofię. Frycz chętnie nagrywa też rolki w towarzystwie swojej przyjaciółki, Mai Bohosiewicz, która również od dłuższego czasu aktywnie działa na Instagramie.
Znane nazwisko i pewna pozycja, której dorobiła się Frycz to ogromny plus dla reklamodawców. W końcu dzięki dużym zasięgom influencerki łatwiej można wypromować dany produkt. Frycz swoją instagramową popularność wykorzystuje też do nagłaśniania społecznych akcji, czy tak jak to było 15 października, do pójścia na wybory parlamentarne. W ostatnim czasie gościła też w podcastach "Po macoszemu" oraz audycji kontrwersyjnego Żurnalisty, gdzie zdradziła, że bardzo mało jej obecnie w aktorskim świecie, gdyż skupia się mocno na Instagramie. Czy wróci kiedyś do aktorstwa na stałe? Na razie pod jednym z komentarzy fanki, która napisała: Fajnie by było częściej widzieć cię na szklanym ekranie, Olga odpowiedziała jedynie: No może może.
Klaudia Halejcio pokazuje komediowy talent
Nieco inną tematykę wybrała Klaudia Halejcio. Aktorka takich produkcji, jak m.in. "Złotopolscy", "Pierwsza miłość", "Rezydencja", "Gierek" czy "Historia Roja" postawiła na komediowy kontent na Instagramie, który łączy się z ją profesją. Zresztą w instagramowym bio Klaudia wpisane ma takie hasła jak chociażby actress, które widnieje na pierwszym miejscu. Na drugim jest z kolei digital influencer. Klaudia w instagramowych rolkach, które zazwyczaj mają komediową formę, angażuje do nich partnera Oskara i mamę Grażynę. Sprytnie udaje się jej również umieszczać w rolkach reklamy różnych produktów. Celebrytka lubi też z przymrużeniem oka komentować na Instagramie swoje macierzyństwo.
Mama małej Nel chętnie pokazuje na profilu swoją pociechę, jak i prezentuje też na niej produkty dla dzieci od różnych marek. Media chętnie rozpisują się też o związku Klaudii z biznesmenem Oskarem Wojciechowskim, który nie ukrywa, że świetnie zarabia. Halejcio chce być jednak niezależną kobietą, w związku z czym prężnie rozwija też swoją markę osobistą w sieci. Klaudia założyła też agencję marketingową, która pomaga markom w budowaniu wizerunku w sieci.
Jak mówiła celebrytka w rozmowie dla PAP, pomysł na ten projekt zrodził się z jej aktywności w social mediach.
Od lat współpracuję z wieloma markami, agencjami, wydawcami. Od lat opracowuję całe zlecenie, które dostaję. Wszyscy myślą, że marki dają mi szczegółowy scenariusz, określają dokładnie, jak ma wyglądać post czy stories z promocją produktu, gdzie mam zrobić zdjęcia, itp. Tak jednak nie jest. Dostaję wytyczne, czego oczekuje marka, co ma się pojawić, co nie, i dopiero sama tworzę kontent. Chcę, żeby te reklamy były inne, zabawne, wciągające
opowiadała Klaudia w rozmowie dla Polskiej Agencji Prasowej.
Aktualnie Halejcio zgromadziła już 855 tys. obserwujących na Instagramie. A co dalej z aktorstwem? Ostatnie role z portfolio Klaudii pochodzą z 2022 roku. Niewykluczone, że gwiazda ma póki co tyle zajęć że bycie mamą, szefową oraz influencerką w zupełności jej wystarcza.
Lifestyle i moda Natalii Klimas
Natalia Klimas, córka projektantki mody Joanny Klimas, również zaczynała swoją karierę od aktorstwa. Już jako nastolatka wyjechała do USA, by szlifować aktorski warsztat. Studiowała w Nowym Jorku, ucząc się w szkole Lee Strasberg'a, później w The William Esper Studio. Początkowo grała epizody w zagranicznych produkcjach, lecz wróciła do Polski, by spróbować sił w aktorstwie na rodzimym podwórku. W 2004 roku zadebiutowała w serialu "Pierwsza miłość". Pięć lat później zaprezentowała małą rólkę w komedii romantycznej "Słyszeliście o Morganach", gdzie główne role zagrali m.in. Hugh Grant oraz Sarah Jessica Parker.
Klimas zagrała też w takich produkcjach, jak m.in. "2XL", "Bogowie", "Sama słodycz" czy "Barwy szczęścia". Obecnie Natalia Klimas spełnia się jako mama dwóch córeczek, ale też jako influencerka. Jej Instagram jest zapisem codzienności z małymi dziećmi, ale również platformą, na której Klimas promuje produkty marek, oraz modę i modowe bandy. Jako że mamą Natalii jest projektantka, Joanna Klimas, Natalia miłość do mody i ubrań, ma niemal we krwi. Na jej Instagramie fanki znajdą rolki i zdjęcia pięknych i eleganckich stylizacji, relacje z modowych eventów czy też rodzinne ujęcia. Klimas zapytana jakiś czas temu o to, czy nie brakuje jej grania w filmowych produkcjach, odpowiedziała, że owszem, brakuje jej, lecz w pełni satysfakcjonuje ją to, co robi na Instagramie. Natalię Klimas obecnie obserwuje 110 tys. osób.
Taniec i motywacyjne wpisy Agnieszki Kaczorowskiej
Do Agnieszki Kaczorowskiej swego czasu mocno przylgnęła łatka Bożenki z "Klanu", gdyż właśnie z tego serialu aktorka najbardziej jest znana. Zagrała również w "Na dobre i na złe", a na swoim koncie ma też dwa spektakle teatralne. Kaczorowska jest przy okazji tancerką. Niedawno razem z mężem Maciejem Pelą otworzyła wirtualną szkołę tańca. Teraz za to celebrytka świetnie ogrywa bycie influencerką. Jej profil nie jest tylko reklamowym słupem, ale też platformą, gdzie Agnieszka dzieli się motywacyjnymi poradami czy przemyśleniami. Na jej Instagramie, który obecnie liczy 424 tys. followersów nie brakuje też treści związanych z macierzyństwem. Pro dziecięce treści Kaczorowska łączy też z promowaniem rozmaitych produktów, nie tylko dla maluchów.
Pokazywanie życia Kaczorowskiej na Instagramie bywa krytykowane za zbytnią cukierkowość i sztuczność. Sama zainteresowana od czasu do czasu rzuci kontrowersyjnym wpisem, jak ten, w którym odniosła się do mody na brzydotę, krytykując nadmierną naturalność w mediach społecznościowych. Na pewno dzięki temu wpisowi zyskała jeszcze większe zainteresowanie jej Instagramem. Mimo krytyki, że jej profil na Insta jest oderwany od rzeczywistości, Agnieszka kompletnie się tym nie przejmuje, robiąc swoje. A od aktorstwa, bardziej kręci ją taniec i Instagram. Tak przynajmniej widać to z jej profilu.
Koroniewska z przymrużeniem oka komentuje małżeńską rzeczywistość
W komediową stronę, podobnie jak Klaudia Halejcio, poszła też na Instagramie Joanna Koroniewska-Dowbor, swego czasu bardzo mocno kojarzona z rolą Małgosi Mostowiak z "M jak miłość". W swoim portfolio ma też role teatralne oraz filmowe. Teatralni widzowie kojarzą ją najbardziej z dwóch warszawskich teatrów: Komedia oraz Kamienica. Korniewska zagrała też w wielu filmach i serialach. Poza "M jak miłość" widzowie mogli ją oglądać w m.in. w "Hotelu 52", "Komisarzu Aleksie" czy też serialu Polsatu, "Mecenas Porada". Na swoim koncie ma też sporo ról dubbingowych.
W ostatnim czasie aktorka razem z mężem mocno rozkręciła się na Instagramie. Profil Koroniewskiej obserwuje już 766 tys. followersów. Razem z Maciejem Dowborem aktorka nagrywa często komediowe rolki na Instagramie, nawiązujące do małżeńskiej codzienności. Choć reelsy nie wszystkim się podobają, wzbudzają ogromne zainteresowanie internautów, czego przykładem jest ogromna ilość polubień i komentarzy pod postami Joanny Koroniewskiej. Na Insta aktorki przemycane są gdzieś tam reklamy, lecz ich ilość w ogóle nie razi. Widać, że nagrywanie rolek sprawia Joannie Koroniewskiej ogromną radość. Mało tego! W 2021 roku Joanna zdobyła nagrodę #Hashtag Roku w kategorii Influencer roku na gali organizowanej przez See Bloggers.