Netflix inwestuje w Indiach. W produkcji kilkanaście nowych tytułów oryginalnych
Ted Sarandos wystapił na festiwalu filmowym w Bombaju. Dyrektor ds. treści Netfliksa zapowiada inwestycje w Indiach. Ten kierunek to jedna z kluczowych ścieżek rozwoju firmy na najbliższe lata.
![Ted Sarandos Netflix](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fsplay%2F2018%2F10%2Fnetflix-nowe-inwestycje-indie.jpg&w=1200&q=75)
Po ambitnych planach produkcji nowych niemieckojęzycznych seriali przyszła pora na kolejny rynek. Tym razem niosącym światło Netfliksa został Ted Sarandos. Dyrektor ds. treści pojawił się w piątek w Bombaju na festiwalu filmowym pod pretekstem zaprezentowania najgłośniejszego filmu Netfliksa tego roku, Roma. Szybko jednak okazało się, jaki jest prawdziwy cel wizyty Sarandosa.
Jako jedna z najważniejszych postaci decydujących o kierunkach rozwoju firmy, Sarandos zapowiedział oficjalne wdrożenie nowej polityki firmy w walce o uwagę widzów. Głównym instrumentem w tej strategii mają być oryginalne produkcje indyjskie, które w dużej mierze już są na etapie produkcji. Jak mówił szef działu treści:
Czasem czekamy kilka lat, zanim zdecydujemy się na produkcję oryginalnych treści w danym kraju – ale do Indii weszliśmy z dziesięcioma oryginalnymi programami, które są obecnie w trakcie produkcji oraz sześcioma oryginalnymi filmami, których spodziewamy się w 2019 roku, a nadchodzi jeszcze więcej.
Obecnym liderem rynku indyjskiego, jeśli chodzi o VoD, jest Hotstar, którego globalnym właścicielem jest 21th Century Fox. Serwis może się pochwalić 75 milionami subskrypcji. Dla porównania - Netflix na chwilę obecną zgarnia około 5 mln subskrybentów w tym kraju.
Jak zapowiedział Ted Sarandos, Netflix inwestuje w Indiach, ale też na całym świecie.
Ostatni rok dla firmy to właściwie nieustannie zapowiadane nowe inwestycje. Kilka dni temu pisaliśmy o nowych programach z rynku niemieckiego. Jeszcze wcześniej świat obiegła wiadomość o zwiększeniu budżetu na oryginalne produkcje z 8 mld do aż 10 mld dolarów. Biorąc pod uwagę wszystkie docierające do nas wiadomości, trudno jest zignorować fakt gigantycznego zbrojenia się Netfliksa w walce o globalnego widza. Szczególnie istotnym pojęciem jest właśnie globalność, którą firma najwyraźniej ma zamiar osiągnąć dzięki lokalnym inwestycjom.