"Obsesja" to odcinkowy thriller erotyczny Netfliksa, który w zeszłym tygodniu zadebiutował w ofercie serwisu. Marketingowcy zdecydowali się wypromować serial bazując właśnie na seksualnym aspekcie tej opowieści - i otworzyli specjalny butik w Soho w Londynie.
Netflix od zawsze lubi promować swoje produkcje z serialem, ale trzeba przyznać, że reklamujący miniserial "Obsesja" butik erotyczny to wyjątkowo unikalny koncept. Przypomnę, że wspomniany tytuł to thriller, który opowiada o seksualnej i pod wieloma względami niewłaściwej fascynacji - szanowany londyński chirurg (Richard Armitage) nawiązuje intymną relację z narzeczoną swojego syna, Anną. Jest to już druga adaptacja powieści autorstwa Josephine Hart pt. "Skaza". Pierwsza trafiła na ekrany w 1992 roku; wystąpili w niej Jeremy Irons i Juliette Binoche.
Obsesja: erotyczny butik promuje serial Netfliksa
Netflix otworzył swój specjalny tymczasowy sklepik w Soho w Londynie w miniony weekend. Serwis obiecał, że wizyta w nim to gwarancja wciągającego doświadczenia symulującego "uwodzicielski klimat serialu". Miejsce miało dać widzom przedsmak tego, co produkcja ma w zanadrzu. Zlokalizowany przy Bateman Street koncept został stworzony przez BBH London.
Goście nie potrzebowali pieniędzy. By otrzymać upominek, musieli po prostu zdradzić swój erotyczny sekret i anonimowo zapisać go w specjalnym "dzienniku Anny" (wzorowanym, rzecz jasna, na tym z serialu). "Grając w tę grę na temat seksu i dynamiki władzy, wszyscy goście zostaną nagrodzeni. W zamian za udział otrzymają luksusowy produkt dostępny w butiku" - głosił komunikat prasowy.
Choć podobnie pomysłowy marketing zasługuje na uznanie (i pewnie zrobił robotę - zresztą, serial od dnia premiery ogląda się świetnie), sama produkcja nie należy do udanych. Nie działa w nim właściwie nic - na czele z okropną kreacją Richarda Armitage'a, którego nie sposób oglądać i zachować powagę.
Obsesja miała premierę 13 kwietnia.