REKLAMA

YouTube Premium chce dorównać gigantom VoD. Czy zdoła zagrozić Netfliksowi?

Usługa YouTube Premium (wcześniej znana jako YouTube Red) wystartowała w 2016 roku i od tego czasu w jej ramach do widzów trafiło ponad 65 nowych filmów, seriali i show. To jednak nic w porównaniu z zapowiadaną na przyszły rok ofensywą programową.

youtube premium nowe programy
REKLAMA
REKLAMA

Na początek okresu wakacyjnego Google wziął się za porządkowanie swoich usług i tworzenie w pełni profesjonalnej platformy VoD. W ramach tych zmian YouTube Red został przemianowany na YouTube Premium. Płatna wersja serwisu wiąże się z licznymi udogodnieniami i możliwością oglądania bez dodatkowych opłat oryginalnych produkcji YouTube'a.

Usługa póki co nie jest dostępna dla Polski (choć w niektórych miejscach można ją uruchomić), ale przedstawiciele firmy przyznają się do bardzo ambitnych planów. Prawdopodobne więc, że YouTube Premium wkrótce rozszerzy swoją działalność na kolejne kraje.

youtube red polska class="wp-image-193990"

W 2019 roku na YouTube Premium pojawi się aż pięćdziesiąt nowych oryginalnych programów (!).

To niewiele mniej niż do tej pory powstało w ramach YouTube Red. O planach Google poinformował szef oryginalnych produkcji na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Luke Hyams. Według informacji serwisu Hollywood Reporter, wśród przygotowywanych produkcji znajdą się pełnometrażowe filmy fabularne, seriale dokumentalne i fabularne czy różnego rodzaju reality show.

Największym hitem YouTube Premium może być serial Origin z Tomem Feltonem w roli głównej. Produkcja stworzona przez ludzi odpowiedzialnych za The Crown i Zagubionych opowie historię grupy rozbitków, którzy zostają uwięzieni wewnątrz zniszczonego statku kosmicznego. To klasyczna opowieść science fiction z elementami cyberpunka i postapo.

YouTube Premium - co trafi na platformę?

Na liście płac YouTube'a znajdą się również m.in. Robert Downey Jr (poprowadzi program dokumentalny o sztucznej inteligencji), Kirsten Dunst i Will Smith. Prace nad kolejnymi produkcjami wciąż trwają. Hyams podkreśla, że Google szuka produkcji odróżniających się od standardowej oferty serwisów VoD:

REKLAMA

Na ten moment YouTube Premium nie ma szans rywalizować z największymi gigantami wśród platform VoD. Usługa z powodzeniem może jednak uplasować się na szczycie drugiego szeregu wśród płatnych usług tego typu. Zwłaszcza, że niewiele serwisów ma tak wielki globalny potencjał jak YouTube. Teraz pozostaje go tylko wykorzystać.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA