Dowborowie zgłoszeni do prokuratury. Wzięli udział w akcji charytatywnej browaru Tyskie
Joanna Koroniewska i Marcin Dowbor zostali zgłoszeni do prokuratury przez fundację Jana Śpiewaka z powodu udziału w akcji charytatywnej browaru Tyskie "Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole". Aktywista opublikował na Instagramie wpis, w którym podkreślił, że małżeństwo Dowborów "reklamuje chlanie w Wigilię" i zaapelował do celebrytów, by przekazali zysk z reklamy na rzecz ofiar alkoholizmu.
Jeśli chodzi o reklamowanie alkoholu przez celebrytów, Jan Śpiewak nie bierze jeńców i patrzy osobom publicznym na ręce. Dzięki działaniom aktywisty za reklamowanie napojów wysokoprocentowych odpowiedzieli już przed sądem Maciej Musiał i Maffashion, a także Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki, choć nie oni jedni usłyszeli zarzut nielegalnego promowania alkoholu - niedawno do pokaźnego grona dołączyły także znane aktorka Magdalena C. oraz Joanna O. Tym razem Śpiewak wziął na celownik Joannę Koroniewską i Marcina Dowbora, którzy wzięli udział w świątecznej kampanii browaru Tyskie pod hasłem "Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących". W najnowszym wpisie na Instagramie aktywista poinformował, że zgłasza małżeństwo do prokuratury, publikując wstrząsające historie osób, których święta zostały zniszczone przez alkohol.
O reklamowaniu alkoholu przez celebrytów przeczytasz w innych artykułach na łamach Spider's Web:
Jan Śpiewak zgłasza Joannę Koroniewską i Marcina Dowbora do prokuratury
Aktywista poinformował na Instagramie, że jego fundacja Bezpieczna Polska złożyła zawiadomienie do prokuratury w sprawie udziału Joanny Koroniewskiej i Marcina Dowbora w reklamie browaru Tyskie, którą nazwał "świąteczną kampanią piwa przebraną za akcję charytatywną rozdawania posiłków dla potrzebujących". Celebryci pojawili się nie tylko w spocie, ale również w reklamie Biedronki, która informuje o promocyjnej cenie za sześciopak piwa.
Apelujemy do Dowborów, żeby przeprosili za udział w tej kampanii i przekazali fortunę, którą zarobili w jej ramach, na rzecz ofiar alkoholizmu. Apelujemy też do agencji reklamowych, żeby nie przyjmowały kampanii zlecanych przez kartele alkoholowe. Apelujemy do Biedronki, żeby zdjęła z drzwi swoich dyskontów tę reklamę. Jednocześnie będziemy walczyć o całkowity zakaz reklamy alkoholu w Polsce. Bez żadnych wyjątków
- napisał na Instagramie.
Śpiewak, który podkreślił, że "święta bez alkoholu to marzenie milionów Polaków", opublikował we wpisie historie osób, których Boże Narodzenie zostało zniszczone właśnie przez wysokoprocentowe napoje. Internauci pisali o nietrzeźwych ojcach, stosujących przemoc werbalną i fizyczną wobec swojej rodziny, a także o tym, że przez pijaństwo cierpią nie tylko alkoholicy, ale również trzeźwi ludzie. Wspominali o horrorze każdych świąt, groźbach śmierci oraz zrujnowanym przez alkohol dzieciństwie. "To, co robią Dowborowie, to jest sku***syństwo i upadek" - komentowali nie tylko u Śpiewaka, ale również pod oficjalnym wpisem browaru Tyskie na Instagramie, potępiając reklamę.