Ubisoft stworzył niespotykaną hybrydę. Tom Clancy's ShadowBreak to miks Clash Royale z… grą snajperską
Gdy chodzi o gatunki gier mobilnych, wszelka logika traci znaczenie. Na smartfonach i tabletach miesza się bijatyki z grami karcianymi, strategie z przygodówkami point and click i tak dalej. Jednak takiej hybrydy jak Tom Clancy's ShadowBreak jeszcze nie było.
Większość czytelników Spider’s Web na pewno kojarzy grę Clash Royale. Produkcja od twórców Clash of Clans opiera się na bardzo czytelnych zasadach. Na specjalnie przygotowanej arenie znajdują się dwie drogi - jedna do naszej bazy, druga do bazy przeciwnika. Zadaniem gracza jest bronić własnej fortecy przed jednostkami rywala, jednocześnie pomagając własnym wojom, dostać się do wrogiej siedziby. Wygrywa ten, kto jako pierwszy zdobędzie przeciwne włości.
W podobny sposób działa Tom Clancy's ShadowBreak. No, z jednym, ale jak zasadniczym wyjątkiem.
Zamiast standardowego dowodzenia podwładnymi, w grze Ubisoftu chwytamy za karabin snajperski i bierzemy sprawy we własne ręce. Mierzymy do wrogich jednostek, celujemy przez przyrządy optyczne i BAM - zdejmujemy przeciwników, nim ci dotrą do naszego gniazda snajperskiego. Przy okazji osłaniamy naszych wojaków i pomagamy im w realizacji celów.
Na to wszystko Ubisoft nakłada trójwymiarową, nieco surową grafikę 3D, za sprawą której Tom Clancy's ShadowBreak kojarzy mi się z kapitalnym Overwatchem od Blizzarda. Oczywiście skojarzenie dotyczy tylko i wyłącznie warstwy wizualnej. Jeżeli chodzi o rozgrywkę, obie produkcje diametralnie się różnią.
Muszę przyznać, że naprawdę mam ochotę przetestować Tom Clancy's ShadowBreak. No i najprawdopodobniej już niebawem będę miał ku temu okazję. Gra w wersji beta wylądowała już w iTunes App Store. Niestety, na ten moment mogą ją pobierać jedynie posiadacze kanadyjskich kont na platformie cyfrowej dystrybucji Apple’a. Wersja dla Androida ma pojawić się „niebawem”.
Tom Clancy's ShadowBreak w kanadyjskim iTunes App Store