REKLAMA

Netflix ma tysiące seriali i filmów, ale nowości łatwo przegapić. Na szczęście serwis wprowadza pomocną funkcję

Netflix na wielu polach wyznacza standardy dla serwisów VOD. Dlatego mnóstwo mniejszych platform kopiuje rozwiązania wykorzystane w interfejsie Netfliksa, czasem bezrefleksyjnie. Bo polecenia i wyszukiwarka serwisu wciąż są dalekie od ideału. Na szczęście właśnie ogłoszono powstanie paska, który ułatwi śledzenie nowości.

netflix już w tym tygodniu
REKLAMA

Netflix zanotował niedawno pierwszy od lat spadek liczby subskrypcji w USA. Również pod względem jakości seriali Netflix nie może być do końca zadowolony. Nie udało się choćby powtórzyć zeszłorocznego sukcesu w liczbie nominacji do Emmy. Tym razem dominacja HBO była niepodważalna.

REKLAMA

Co jakiś czas zdarzają się też narzekania na wciąż niezbyt intuicyjny interfejs Netfliksa. Firma stawia głównie na duże kafelki i ustalane zgodnie z działającymi algorytmami paski. Polecenia znajdujące się w serwisie często są jednak dalekie od ideału, a w natłoku olbrzymiej listy produkcji dostępnych na platformie często gubią się nowości.

Przynajmniej część tych problemów może zostać rozwiązana w przyszłości. Trwają właśnie testy segmentu „Coming This Week”, w Polsce oznaczonego jako „Już w tym tygodniu”.

netflix już w tym tygodniu class="wp-image-315075"

Jak podaje portal Variety, nowy dodatek do wyglądu serwisu ma pomóc użytkownikom w odnalezieniu nadchodzących w danym tygodniu premier. Każdy zapowiedziany serial czy film zostanie zaprezentowany wraz ze zwiastunem i możliwością ustawienia przypomnienia. W segment dotyczący nowości można przejść za pomocą ustawionego po lewej stronie paska i kliknięcia ikony kalendarza. Na razie są dostępne dwa paski: „Już w tym tygodniu” oraz „Już w przyszłym tygodniu”, oba z takimi samymi możliwościami.

Od poniedziałku z każdym kolejnym dniem opcja jest udostępniana następnym użytkownikom, również w Polsce. Na razie otrzymają ją tylko posiadacze aplikacji Netfliksa na telewizor i konsole do gier, ale trwają dalsze testy na telefony z Androidem i iOS. Każdy pasek propozycji zostanie dostosowany do indywidualnych preferencji użytkownika i będzie odświeżany kilka razy w ciągu dnia. Ma jednak stanowić przede wszystkim ogólny wgląd w przygotowywane przez serwis premiery. Według przedstawicieli Netfliksa pierwsze testy zostały odebrane bardzo pozytywnie i trudno się temu dziwić.

REKLAMA

Do tej pory Netflix często nie radził sobie z informowaniem swoich subskrybentów o nowościach.

Firma co miesiąc publikuje listę produkcji oryginalnych i tych na licencji, które pojawią się w danym okresie na platformie. Problem w tym, że w ciągu trzydziestu dni często wiele się w tej sprawie zmieniało. Część nowości potrafiła nagle zmienić datę premiery, a jeszcze częściej pojawiały się produkcje wcześniej niezapowiedziane (ostatnio taką niespodziankę sprawiły „Smerfy”).

W przyszłości lista tygodniowych nowości Netfliksa będzie jeszcze bardziej obszerna, bo wynika to z dominującej strategii platformy. Według jej szefów bardziej opłaca się zrobić nowy serial niż kontynuować nawet stosunkowo popularne produkcje. Dlatego wprowadzany właśnie pasek zapowiedzi wydaje się zmianą w dobrym kierunku.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-09T15:02:45+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T14:18:05+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T14:10:16+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T13:07:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T12:50:45+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T12:03:41+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T11:29:09+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T10:25:20+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T09:01:13+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T08:05:03+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T16:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T14:57:54+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T14:03:36+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T13:16:48+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T11:59:44+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T11:23:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T11:07:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T19:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T18:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T13:58:39+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T09:53:01+02:00
REKLAMA
REKLAMA