Netflix podkrada internetowe trendy. Postanowił wykorzystać popularne hasło z TikToka
Jeśli korzystacie z TikToka to pewnie już dobrze kojarzycie hasło "very demure, very mindful" (bardzo skromnie, bardzo uważnie). Jeśli nałogowo oglądacie Netfliksa, też mogliście już na nie trafić. Platforma postanowiła uszczknąć sobie co nieco z popularności internetowego trendu.
"Very demure, very mindful" weszło do obiegu jakiś tydzień temu, zaraz po nagraniu tiktokerki Jools Lebron. W krótkim video influencerka pokazuje, jak szykuje się do wyjścia. Zwraca uwagę na sposób, w jaki robi makijaż. "Bardzo skromnie, bardzo uważnie" - mówi. Co więcej, wybór sukienki również uznaje za "bardzo powściągliwy, bardzo uważny". Naśmiewa się w ten sposób z innych trendów, które na poważnie zachęcają kobiety, aby były grzeczne i nie wychylały się z tłumu.
Po opublikowaniu nagrania wszystko rozegrało się wedle dobrze nam znanego schematu. Wideo zdobyło popularność, influencerka nagrała kolejne filmiki utrzymane w podobnym duchu, internauci zaczęli ją naśladować. Jedni odbierają trend na poważnie, inni utrzymują jego satyryczny wydźwięk. Jak kto woli. W każdym razie hasło "very demure, very mindful" rozniosło się po sieci i nie umknęło nawet uwadze streamingowego giganta. Netflix podłapał hasło i początkowo wykorzystał je do promocji jednego z seriali dostępnych na platformie.
Netflix - nowa kategoria na platformie
Social media ninja Netfliksa udostępnił na TikToku fragment serialu "Kochane kłopoty", w którym babcia jednej z głównych bohaterek określa wybór napoju swojej wnuczki mianem "demure". Na tym jednak platforma nie poprzestała. Chwilę potem poszła o krok dalej, dzięki czemu teraz w serwisie znajdziemy całą kategorię filmów i seriali "very demure, very mindful".
Do kategorii "very demure, very mindful" na Netfliksie trafiły tytuły tak oryginalne, jak i na licencji. Nie brakuje wśród nich oczywiście "Kochanych kłopotów", ale znajdziemy także "Emily w Paryżu", "Własnymi rękoma. Historię madam C.J. Walker", "Pana i panią Smith", "Słodkie magnolie", "Sąsiada", "Bridgertonów", "Shirley" i "Porady różowej brygady". Łącznie: 10 tytułów.
Jak zaznacza portal What's on Netflix nie jest to pierwszy raz, kiedy Netflix tworzy absurdalną kategorię, podpinając się pod internetowy trend. Na platformie znajdziemy bibliotekę tytułów, łączących się pod hasłami "Six Degrees of Kevin Bacon", "nie oglądaj, jeśli jesteś głodny", czy "divy, które kochamy".
"Very demure, very mindful" funkcjonuje, jak wszystkie inne kategorie. Można ją znaleźć pod tym linkiem, albo, w aplikacjach na telewizory i urządzenia przenośne, korzystając z kodu: 81931239.
Więcej o Netfliksie poczytasz na Spider's Web:
- Netflix: najlepsze seriale w historii serwisu. TOP 25 świetnych produkcji
- Netflix: najlepsze filmy 2024. Wybieramy najciekawsze tegoroczne produkcje
- Poznaliśmy datę premiery najdroższego filmu Netfliksa. Oby był lepszy niż dotychczasowy
- 2. sezon jednego z największych hitów Netfliksa dostał datę premiery. Pojawi się już niedługo
- "Niebieskooki samuraj" będzie znacznie krótszy. Ile zaplanowano sezonów i kiedy premiera 2.?