Netflix rozważa wprowadzenie nowego pakietu, w ramach którego istniałaby możliwość darmowego dostępu do treści w zamian za oglądanie reklam. Model FAST z pewnością cieszyłby się ogromnym zainteresowaniem wśród widzów, lecz czy to w ogóle możliwe, by streamingowy gigant zrealizował ten pomysł?
Coraz więcej platform streamingowych decyduje się na wprowadzenie do swojej oferty pakietów z reklamami, które umożliwiają subskrybentom dostęp do treści za niższą cenę. W ostatnim czasie taką opcję przedstawił SkyShotwime (pakiet Standard za 19,99 zł/mies.), a także Max, który w czerwcu zastąpił serwis HBO Max (pakiet Podstawowy za 19,99 zł/mies.). Z tego typu rozwiązania od dłuższego czasu mogą korzystać również użytkownicy Playera.
Netflix za darmo? Serwis rozważa wprowadzenie bezpłatnego pakietu z reklamami
Choć wydawało się to raczej mało prawdopodobne - biorąc pod uwagę fakt, iż Netflix może pochwalić się gigantyczną liczbą abonentów (obecnie jest ich ponad 270 mln) - streamingowy gigant rozważa opcję wprowadzenia pakietu z reklamami. Co więcej - miałby on być zupełnie bezpłatny. Takie rozwiązanie z pewnością przyciągnęłoby wielu widzów, którzy mogliby za darmo przejrzeć treści oferowane przez Netfliksa i w konsekwencji zdecydować się na wybór któregoś z płatnych pakietów.
Są oczywiście haczyki, które mogą nieco ostudzić entuzjazm wywołany kuszącymi spekulacjami. Jak podaje MovieWeb, darmowy pakiet miałby pojawić się wyłącznie na europejskim i azjatyckim rynku, gdzie model FAST (Free Ad-supported Streaming TV) prężnie się rozwija. I o tyle, o ile dla Polaków jest to dobra wiadomość, Amerykanie mogliby być nieco mniej zadowoleni.
Innym haczykiem byłby prawdopodobnie fakt, iż w ramach bezpłatnej opcji Netflix blokowałby dostęp do najpopularniejszych seriali platformy, takich jak "Wednesday", "Stranger Things", "Bridgertonowie" czy "Lucyfer", czyli de facto do tych, które widzowie zapewne chcieliby obejrzeć najchętniej. Gdyby jednak Netflix rzeczywiście zdecydował się na wprowadzenie tego typu pakietu, mógłby najpierw umożliwić dostęp do pierwszych sezonów hitowych produkcji, by później zachęcić widzów do zakupu droższej subskrypcji.
O produkcjach Netfliksa czytaj w Spider's Web:
Na ten moment nie wiadomo jednak, w którym kierunku zamierza udać się streamingowy gigant, który ostatnio dość mocno podpadł subskrybentom, blokując możliwość współdzielenia konta. I choć Netflix i tak jest już najpopularniejszym serwisem VOD na świecie, wprowadzenie darmowego pakietu z reklamami mogłoby jeszcze bardziej ugruntować jego pozycję wśród innych platform.