Kupuj taniej, konsumuj więcej, obdaruj bliskich - takie komunikaty słychać w przedświątecznym okresie na każdym kroku. Czasem jednak, choć to truizm, nie o same materialne prezenty chodzi, a przynajmniej nie do końca. Bo podarować coś z głową też trzeba umieć - jak co roku przypomina o tym serwis Allegro, który opublikował wzruszający świąteczny spot.
Choć wiele reklam wciąż skupia się obecnie na informowaniu o promocjach, zachęcając do kupowania jak największej ilości prezentów czy świątecznych ozdób, to z drugiej strony pojawiają się spoty, które nie koncentrują się na materialnych przyjemnościach. Bo w końcu magia świąt ukryta jest nie w upragnionej biżuterii, popularnych grach planszowych czy elektronicznych gadżetach - ten wyjątkowy czar ukryty jest w nawet tych najdrobniejszych gestach nie tylko wobec bliskich.
Świąteczna reklama Allegro mówi, że w świętach nie chodzi o prezenty
Początek grudnia to doskonały moment na zaprezentowanie świątecznych spotów. Dwa tygodnie temu w serwisie YouTube zadebiutowała już reklama Coca-Coli, która symbolicznie rozpoczyna przedświąteczny okres czerwonymi ciężarówkami obwieszonymi światełkami, Świętym Mikołajem i niedźwiedziami polarnymi. I choć spoty Coca-Coli zwykle zostają ciepło przyjęte przez odbiorców, to tym razem było inaczej - a to wszystko z powodu tego, że tegoroczna reklama (paradoksalnie oznaczona hashtagiem RealMagic) została w całości stworzona przez sztuczną inteligencję. Internauci w komentarzach wyrażali swoje niezadowolenie z odarcia świąt z prawdziwości poprzez wykorzystania AI do stworzenia nowego spotu.
"Dobry duch", czyli świąteczna reklama Allegro, to natomiast zupełne przeciwieństwo produkcji Coca-Coli. Przyświeca jej hasło: "W te święta obdarujmy się nawzajem tym, co naprawdę ma znaczenie", podkreślając, że Allegro działa już od 25 lat. W tym roku skupiono się na relacjach w mniejszych społecznościach (tutaj skoncentrowano się na sąsiedzkich więziach) oraz wpływie technologii na życie codzienne. Bohaterką reklamy jest starsza pani, która pracuje jako osoba od otwierania szlabanu na osiedlu, angażując się po cichu w pomoc lokalnej społeczności. Kiedy pojawia się zagrożenie, że jej miejsce pracy zostanie zastąpione przez nowe technologie, mieszkańcy postanawiają razem pomóc kobiecie.
Za reżyserię reklamy odpowiada Michał Sabliński, natomiast produkcją zajął się Moon Films. Za pomysł kreatywny i scenariusz odpowiedzialna jest agencja DDB Warszawa. Pełną wersję spotu można obejrzeć już na oficjalnym kanale Allegro na YouTubie, a format 60-sekundowy będzie emitowany w telewizji oraz w kinie.
O Allegro czytaj w Spider's Web:
- Allegro podsumowuje rok w kategorii książek. Co i w jakich ilościach kupowali Polacy?
- Dawid Podsiadło z okazji WOŚP wypuścił grę. Powstało jedynie 100 egzemplarzy
- Do wygrania spotkanie z zespołem Depeche Mode. Charytatywna licytacja Allegro
- Ile książek zakupił rekordzista na Allegro? Ta ilość robi wrażenie. Oto podsumowanie 2022 roku w kategorii książek na Allegro
- 3 mln użytkowników szuka miesięcznie rozrywki na eBilet. Łakniemy doznań nawet za wyższą cenę