Spotify zdradził, ile płaci największym artystom i podcasterom. Wiele nowych funkcji w drodze
Najpopularniejszy na świecie serwis streamingowy z muzyką i podcastami - gigant Spotify - od wczoraj wdraża zmiany dotyczące wyglądu i personalizacji. Teraz poznaliśmy najnowsze rozwiązania i narzędzia, które mają pomóc twórcom w rozwijaniu karier - a przy okazji dowiedzieliśmy się,
Tiktokizacja kolejnych serwisów postępuje nieubłaganie - już teraz możemy zauważyć to w aplikacji mobilnej Spotify, do której wprowadzono tzw. podglądy. Zmian dotyczących serwisu jest jednak więcej - i wykraczają one poza modyfikacje designu. Podczas drugiej edycji wydarzenia Stream On, które rozpoczęło się od pokazania najnowszych funkcji odkrywania czy prezentacji odświeżonego interfejsu, poznaliśmy całą serię modernizacji. Kluczowe nowości to:
- Smart Shuffle - dopasowane sugestie; wprowadzenie zmian do wyselekcjonowanych playlist poprzez mieszanie utworów i dodawanie nowych;
- Podcast Autoplay - czyli, jak można się domyślać, Autoplay dla podcastów. Gdy odcinek się skończy automatycznie rozpocznie się odtwarzanie kolejnego, najbardziej dopasowanego do preferencji;
- Home Feed - nowa funkcja Home na urządzeniach mobilnych umożliwia przewijanie związanych z muzyką obrazów, by móc odkrywać nowości. Po znalezieniu najciekawszego tytułu, jedno kliknięcie umożliwia zapisanie lub udostępnienie utworu, wyświetlenie podglądu wielu piosenek z listy, przeczytanie transkrypcji odcinków czy obejrzenie podcastów wideo.
- Wizualne - teraz userzy mogą kliknąć w wybraną kategorię (Muzyka lub Podcasty i Programy), by przeglądać wizualne i dźwiękowe prezentacje list odtwarzania, playlist, albumów, podcastów i audiobooków specjalnie dopasowanych do ich preferencji;
- Concert and Merch Discovery - jeśli interesuje nas jakieś wydarzenie, zaznaczamy to w serwisie, a event zostanie zapisany w naszym kalendarzu Live Events Feed. Możemy dostosować swoją lokalizację, by przeglądać imprezy z całego świata - wszystko według spersonalizowanego gustu;
- Fans First - rozszerzenie programu. Dzięku niemu użytkownicy otrzymają e-maile i powiadomienia ze specjalnymi dostępami do przedsprzedaży koncertów czy ekskluzywnych towarów;
- Spotify dla Podcasterów - obejmuje szerszą dostępność unikalnych funkcji, takich jak podcasty wideo, interaktywne odcinki czy subskrypcje podcastów.
Spotify wspiera artystów
Zaprezentowany na imprezie raport dotyczący tantiem - Loud & Clear - wykazał, że coraz szersza grupa twórców odnosi większe niż kiedykolwiek wcześniej sukcesy. W ciągu ostatnich pięciu lat dwukrotnie wzrosła liczba artystów zarabiających ponad 1 mln dol oraz ponad 10 tyś. dol. Ponadto artysta zajmujący 50-tysięczne miejsce na liście najlepiej zarabiających twórców w serwisie, wygenerował ponad 50 tyś. dol zysków we wszystkich zarejestrowanych źródłach przychodów.
Dowiedzieliśmy się też, że Spotify przeznacza 70 proc. każdego dolara, który generuje na muzykę, z powrotem do branży. Wypłaty serwisu dla posiadaczy praw zbliżają się już do 40 mld dolarów. Przypomnę, że średnia stawka za jedno odtworzenie utworu w Spotify wynosi 0,004 dolara, czyli około 2 groszy. W związku z powyższym zarobienie jednego dolara wymaga dotarcia numeru. do 250 słuchaczy.