Jeden z serwisów TVP nie wytrzymał próby czasu. SwipeTo, czyli portal, który powstał z myślą o młodzieży, został usunięty. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 35 mln zł.
SwipeTo, serwis informacyjno-lifestylowy, zadebiutował w sieci w październiku 2022 r. Nowy projekt Telewizji Polskiej powstał z zamysłem dotarcia do młodych ludzi, a szczególnie tych, którzy żyją w mniejszych miejscowościach poza centrami miast:
Wierzymy, że młodzi ludzie żyjący na prowincji przeżywają te same rozterki, problemy, radości i pasje, co ich rówieśnicy z Warszawy, Krakowa, Poznania czy Katowic. To nie tak, że dyskryminujemy metropolie. Dobrze wiemy, że to właśnie tam kształtują się trendy, które wpływają na życie młodych ludzi w całej Polsce. I to właśnie im chcemy poświęcać uwagę
- zapewniał nadawca.
Na początku roku o portalu zrobiło się głośniej za sprawą wywiadu z youtuberem Konopskyym, który zdradził, że za reklamę SwipeTo zaproponowano mu od 80 do 100 tys. z państwowych pieniędzy za jedną wstawkę na YouTubie. "To są chore pieniądze. Takich stawek, jeszcze na tamten czas na moim kanale, to nigdy nie widziałem" - stwierdził Konopskyy, który ostatecznie nie zdecydował się na promocję młodzieżowego serwisu. A nawet gdyby youtuber przystał na propozycję, nie dowiemy się już, czy SwipeTo podniósłby się z kolan. Okazało się bowiem, że serwis został zamknięty.
Serwis SwipeTo zniknął z sieci. Adres strony przekierowuje do TVP VOD
Jak podaje portal Donald, z danych kontroli NIK wynika, że utrzymanie serwisu kosztowało ponad 21 mln zł. Bartłomiej Jakubowski, były szef SwipeTo stwierdził, że medium nie zyskało na popularności wśród młodzieży ze względu na to, że wywodziło się z Telewizji Polskiej, która była wówczas kontrolowana przez PiS.
Koszt wyniósł 35 mln zł, a efekt końcowy jest żaden. Pieniądze wyrzucono w błoto! Wie pan, gdzie pracowała redakcja tego portalu? W specjalnie wynajmowanym lokalu w Hali Koszyki. Nie mogli robić tego w budynkach przy ul. Woronicza, mimo że mamy tutaj 15 ha do dyspozycji, bo podobno młodzi ludzie wstydzili się telewizji. Nikt nie liczył się z kosztami, bo wiadomo było, że i tak co roku przyjdzie rekompensata
- mówił "Dziennikowi Gazeta Prawna Daniel Gorgosz, likwidator TVP.
Serwis Press przekazał, że w całym 2023 r. portal SwipeTo odwiedziło zaledwie 660 tys. internautów. Obecnie, chcąc wejść ponownie na platformę, użytkownicy zostają przekierowani do serwisu TVP VOD.