Pamiętacie kontrowersyjne Hatred? Nowy projekt Polaków to Ancestors - przepięknie wyglądająca strategia
Ancestors to trzecia po głośnym Hatred oraz niemal niezauważonym Is Defence produkcja gliwickiego Destructive Creations. Gra strategiczna wygląda powalająco na pierwszych materiałach reklamowych.
Tym razem ekipa z gliwickiego Destructive Creations nie sili się na zbędne kontrowersje. Zamiast gonienia za bezbronnymi cywilami ze strzelbą dostaniemy… gonienie za bezbronnymi cywilami, ale usankcjonowane historycznie. Ancestors zamieni gracza w XII-wiecznego dowódcę wojów, który łupi, grabi oraz podbija. Tytuł będzie strategią czasu rzeczywistego, czerpiąc co najlepsze z gatunku i dodając od siebie ponadprzeciętną porcję juchy.
Ancestors na pierwszych grafikach promocyjnych wygląda powalająco.
Wzorem Hatred, gliwicka produkcja powstaje na silniku Unreal. Chociaż materiały reklamowe na pewno zostały w jakiś sposób podrasowane, nie da się odmówić im uroku. Zwłaszcza ujęciom na średniowieczne osady, przypominające mi najlepsze czasy spędzone z Twierdzą, Settlersami oraz Anno. Gdzieś tam w środku odzywa się we mnie fan strategii, który od wielu długich lat nie dostał w swoje ręce niczego godnego.
Co zaskakujące, Ancestors pojawi się nie tylko na komputerach osobistych. Gliwickie studio planuje również premierę gry na konsolę Xbox One. Dziwna decyzja. PlayStation 4 wydaje się być o wiele pewniejszą platformą, z mniejszym ryzykiem. Być może chodzi o pełne wsparcie myszki i klawiatury, które niedawno zapowiedział Microsoft? Może uda mi się skontaktować z Destructive Creations, wpaść do ich studia i porozmawiać o tej decyzji.
Kiedy zadebiutuje Ancestors? Tego nie wiadomo. Polscy producenci piszą, że „wkrótce”. To jeden z najbardziej rozległych, niejednoznacznych oraz dyskusyjnych terminów w całej branży gier. Tak czy inaczej - trzymam kciuki i na pewno sprawdzę efekt końcowy.