Platforma ASKfm kończy swoją działalność po ponad funkcjonowania. Popularny serwis społecznościowy, na którym można było anonimowo zadawać pytania, mierzył się ze znaczącym spadkiem liczby użytkowników, co doprowadziło do podjęcia decyzji o jego zamknięciu.
ASKfm z pewnością znają ci, którzy we wczesnych latach 2010. byli nastolatkami i próbowali dowiedzieć się czegoś anonimowo na temat swojego obiektu westchnień lub chcieli zadać pytanie raczkującym wówczas influencerom, którzy popularność zdobyli właśnie za sprawą ASKfm. Popularność serwisu wynikała z tego, że pytania były anonimowe, a im ktoś był bardziej znany, tym więcej ich otrzymywał. Wszystkie odpowiedzi wisiały na tablicy, tak jak dziś na Facebooku.
Dziś zadawanie pytań osobom przeniosło się do Q&A na Instagramie czy też na platformę YouTube, gdzie twórcy nagrywają materiały z pytaniami i odpowiedziami dla swoich widzów. Zresztą - o influencerach można dowiedzieć się wiele, nawet ich o nie pytając. Doprowadziło to do tego, że ASKfm odszedł w zapomnienie. Mimo że serwis próbował jeszcze funkcjonować, konkurując z takimi gigantami jak Facebook, Instagram czy YouTube, ostatecznie twórcy, mierząc się ze znaczącym spadkiem liczby użytkowników, zdecydowali się zakończyć działalność po ponad dekadzie funkcjonowania.
ASKfm kończy działalność po 14 latach od uruchomienia
Z biegiem lat popularność platformy, którą zaczęły wypierać nowe serwisy społecznościowe, zaczęła spadać. Zainteresowanie ASKfm pojawiło się nieoczekiwanie pod koniec 2023 r., kiedy to polscy internauci zaangażowani w śledztwo w sprawie Pandora Gate zaczęli wyszukiwać informacji na temat Sylwestra Wardęgi, lecz był to chwilowy skok popularności. Teraz wiadomo już, że twórcy zdecydowali się zamknąć serwis na dobre już 1 grudnia 2024 r., o czym poinformowali w oświadczeniu:
Po ekscytującej podróży trwającej ponad 10 lat, musimy ogłosić jej zakończenie. Platforma do anonimowych rozmów przestanie funkcjonować, a świadczenie usług zostanie zakończone 1 grudnia 2024 r. Ta trudna decyzja jest wynikiem znaczącego spadku liczby użytkowników. Niestety, nasza platforma "Ask-and-Answer" nie spełnia już potrzeb współczesnych użytkowników mediów społecznościowych
- czytamy w komunikacie.
ASKfm to stworzony przez łotewską firmę serwis społecznościowy, który został uruchomiony w czerwcu 2010 r. To właśnie tam swoją internetową działalność zaczynało wielu influencerów, którzy odpowiadali swoim obserwatorom na anonimowe pytania. Platforma cieszyła się sporym zainteresowaniem we wczesnych latach 2010., mierząc się jednocześnie z problemami w związku z krytyką zasad, na jakich funkcjonowała. Nadużycia za pośrednictwem ASKfm doprowadziły bowiem do tego, że w 2013 r. samobójstwo popełniły dwie nastolatki. Twórcy platformy zareagowali wprowadzeniem zgłoszeń w przypadku cyberprzemocy i uruchomieniem "Centrum bezpieczeństwa".
O social mediach czytaj w Spider's Web:
- Cristiano Ronaldo pobił rekord. Ma 1 mld obserwujących w social mediach
- O co chodzi z "grahamką"? Trend na TikToku wymknął się spod kontroli
- Z TikToka zniknie większość hitów. Już w czwartek
- Fani kisną z Seleny Gomez. Artystka wróciła na Instagram dzień po ogłoszeniu przerwy od social mediów
- Social media chcą promować naturalność. Ta aplikacja jest tego doskonałym przykładem