Ceny subskrypcji Disney+ i Hulu wzrosną w USA, ale tylko dla tych subskrybentów, którzy zdecydują się na pozbawione reklam wersje usług. Tymczasem reklamowe pakiety lada moment pojawią się w kolejnych krajach, a w 2024 roku zacznie wprowadzać również ograniczenia we współdzieleniu kont. Zdziwieni? Podobny zabieg był przecież kwestią czasu - wkrótce na ten sam ruch zaczną się decydować także inne serwisy.

W najbliższym czasie nastąpi podwyżka ceny Disney+ w USA; jednocześnie firma wprowadzi nowiutką ofertę z Hulu. Amerykańscy subskrybenci będą mogli skorzystać z opcji łączonej obu usług (bez ESPN+) dzięki czemu nie odczują zanadto aktualizacji cennika.
W przypadku pierwszej platformy subskrypcja w wersji bez reklam od 12 października będzie wynosić już 13,99 dol. miesięcznie - czyli o 3 dol. więcej niż obecnie. Korzystanie z Hulu w wariancie bezreklamowym zdrożeje tymczasem do 17,99 dol. za miesiąc (również 3 dol. więcej). Wspomniany nowy pakiet pakiet Duo Premium sprawi, że połączona subskrypcja Disney+ i Hulu ma kosztować 19,99 dol. (9,99 w wersji z reklamami), co, jak widać, pozwoli zaoszczędzić w sumie 12 baksów.
Disney zamierza też wprowadzić pakiet Disney+ z reklamami od 1 listopada w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Norwegii, Szwecji i Danii. Na ten moment nie ma oficjalnych planów wprowadzenia takiego pakietu w Polsce.
Czytaj także:
Disney+ i dzielenie kont
Serwis Myszki Miki zamierza pójść śladami Netfliksa i nieco ograniczyć dzielenie kont. Ten ruch nie powinien nikogo zanadto dziwić - z czasem zdobędzie się na niego również konkurencja. Raport finansowy firmy za drugi kwartał 2023 roku wiele wyjaśnia. Jasne, całkowite przychody firmy w poprzednim kwartale rok do roku zwiększyły się o 4% do poziomu 22,3 mld dol., a dochód operacyjny wyniósł 3,6 mld dol., ale straty w działalności firmy skierowanej bezpośrednio do konsumenta wyniosły 512 mln dol. Trwają cięcia, a Bob Iger przyznaje, że firmę czeka jeszcze sporo pracy.
Nie znamy szczegółów wprowadzenia blokady współdzielenia kont na platformie - póki co wiemy jedynie, że proces rozpocznie się w 2024 roku.
Cały czas przyglądamy się wszelkim sposobom współdzielenia konta i rozważamy najlepsze opcje dla wnoszących opłaty użytkowników, aby mogli udostępniać swoje hasło rodzinie i przyjaciołom. W późniejszej części roku zaktualizujemy nasze umowy subskrypcyjne o dodatkowe warunki i zapisy w polityce udostępniania, by w 2024 roku wdrożyć strategie mające na celu zwiększenie poziomu monetyzacji. (...)
- opowiedział szef Disneya podczas upublicznienia raportu finansowego.
Mamy już techniczne możliwości monitorowania wielu kont udostępniających hasła. Nie podam konkretnej liczby, ale powiem, że jest ona znacząca. Rzecz jasna nie wiemy w tej chwili, w jaki sposób część tych udostępnionych kont - które zasadniczo eliminujemy - przełoży się na ewentualny wzrost liczby subskrybentów. Wierzymy jednak, że ten wzrost nastąpi - po prostu nie chcemy spekulować. Pragniemy jedynie zakomunikować, że zajmiemy się tą kwestią w 2024 roku