Platformy streamingowe coraz to inwestują w nowe treści, usprawniają swoje aplikacje i algorytmy, aby utrzymać dotychczasowych i zdobyć nowych użytkowników. Która z usług oferujących treści na żądanie jest aktualnie najlepsza? Subskrybenci zdecydowali. Netflix nie jest nawet w pierwszej piątce!
Streamingowe wojny nie są co prawda już tak zacięte, jak jeszcze parę lat temu, ale platformy wciąż nie odpuszczają i konkurują o uwagę użytkowników z całego świata. Najwięksi gracze próbują wyznaczać trendy na tym ciągle dynamicznie zmieniającym się rynku. Której usłudze wychodzi to najlepiej? Ilościowo wygrywa oczywiście Netflix.
Netflix wyprzedza konkurencję pod względem liczby użytkowników, którym od dłuższego czasu narzuca zakaz współdzielenia kont (za chwilę w jego ślady pójdzie Disney+). Co jednak ciekawe najpotężniejsza armia subskrybentów, wcale nie oznacza, że z korzystania z platformy wszyscy są zadowoleni. Amerykanie spoglądają na nią bardzo krytycznie.
Więcej o rynku platform streamingowych poczytasz w artykułach na Spider's Web:
Najlepsza platforma streamingowa - jak nie Netflix, to co?
Whip Media po raz piąty zrobiło badanie na temat rynku streamingowego w USA, w lipcu tego roku przeprowadzając ankietę wśród 2011 dorosłych Amerykanów. Podpytali ich o jakość treści prezentowanych na dostępnych platformach i wrażeń z użytkowania danych usług. W ogólnym rozrachunku Netflix znalazł się dopiero na szóstej pozycji (trzeci od końca!).
Za Netfliksem znalazło się tylko Prime Video i niedostępny w Polsce Peacock. A wyprzedza go cała litania usług - od Paramount+ po HBO Max. Bo to właśnie ta ostatnia wymieniona platforma trzeci rok z rzędu utrzymuje się na pozycji lidera. Warto jednak zaznaczyć, że w porównaniu z poprzednią edycją badania, satysfakcja z korzystania z serwisu spadła o 6 proc. (z 94 do 88 proc.).
To nie jest tak, że Netflix wlecze się w ogonie zestawienia w każdej kategorii przyjętej przez twórców badania. W końcu prym wiedzie w kwestii komfortu korzystania z serwisu i efektywności w sugerowaniu użytkownikom interesujących treści. Natomiast w rankingu wartości, czyli stosunku jakości dostępnych materiałów do ceny za subskrypcje jest na ostatniej pozycji (pierwszą zajmuje Disney+).
Chociaż powodów do narzekań nie brakuje, na pytanie "którą platformę wybrałbyś, gdybyś mógł mieć tylko jedną?" najwięcej respondentów wskazało właśnie Netfliksa. Należy jednak dodać adnotację, że rok do roku wskaźnik niezastępowalności platformy regularnie się obniża - spadł z 41 (2021) do 31 (2022) i 27 (2023) proc.
Patrząc na badanie całościowo, jego twórcy zwracają uwagę, że satysfakcja z korzystania z platform największych światowych graczy (Netflix, Disney+ i HBO Max) rok do roku spada. Wzrasta natomiast zadowolenie z użytkowania pomniejszych usług, jak Apple TV+, Hulu, Pecock, Prime Video i Paramount+.