Walkę ze współdzieleniem kont należy uznać za wygraną. To wielkie zwycięstwo Netfliksa, który w trzecim kwartale 2023 roku zaliczył największy wzrost liczby subskrybentów od paru lat - dokładnie od czasu pandemii. Platforma zauważa też, że coraz więcej użytkowników wykupuje abonament z reklamami.
Takiego przyrostu użytkowników Netflix nie widział od ponad dwóch lat, kiedy to w drugim kwartale 2020 roku pandemia koronowirusa sprawiła, że wszyscy siedzieliśmy w domu. Wtedy platformie przybyło rekordowe 10 mln subskrybentów. COVID-19 już nie szaleje, a jednak serwis może pochwalić się kolejnym znacznym wzrostem zainteresowania jego ofertą. Powód takiego stanu rzeczy jest prosty: walka ze współdzieleniem kont.
Już po drugim kwartale Netflix chwalił się, że przybyło mu prawie 6 mln użytkowników. Teraz walka ze współdzieleniem kont trwa w każdym regionie, w którym platforma jest dostępna. Wzrost liczby subskrybentów w ostatnich miesiącach okazał się więc jeszcze większy. Sięgnął bowiem 8,76 mln, dzięki czemu aktualnie aż 247,15 mln osób ma wykupiony dostęp do serwisu.
Więcej o walce Netfliksa ze współdzieleniem kont poczytasz na Spider's Web:
Netflix - skąd tylu nowych użytkowników?
W liście do inwestorów Netflix zapewnia, że pomimo walki ze współdzieleniem kont liczba anulowanych subskrypcji jest niewielka, co, jak czytamy w liście do inwestorów, przechodzi najśmielsze oczekiwania platformy. Zmuszanie użytkowników do opłacania własnych abonamentów, albo dokupienia domostwa w ramach już istniejącego, przełożyło się na spore przychody platformy w minionym kwartale.
Wzrost liczby użytkowników i przychodów to nie tylko efekt walki ze współdzieleniem kont. Netflix zwraca uwagę na wypuszczone w ostatnich miesiącach premiery, które przyciągnęły do platformy nowych subskrybentów. Jest wśród nich hitowe "One Piece" i - tu niespodzianka - "W garniturach". Ten ostatni tytuł w wakacje cieszył się niesamowitą popularnością, przez co platforma zamierza inwestować jeszcze więcej pieniędzy w treści licencjonowane.
Podając wyniki za trzeci kwartał 2023 roku, Netflix chwali się również, że coraz większym zainteresowaniem cieszy się plan z reklamami. W porównaniu do poprzedniego kwartału ich liczba wzrosła aż o 70 proc. Co więcej, 30 proc. nowych użytkowników w krajach, w których jest dostępny, to właśnie osoby sięgające po ten najtańszy abonament.