Spotify przygotowało nową darmową wersję serwisu. Mobilna muzyka ma być lepiej spersonalizowana
Muzyczne serwisy streamingowe weszły szturmem na rynek i całkowicie zmieniły sposób jego funkcjonowania. Firmy osiągające globalny sukces muszą podlegać jednak ewolucji, inaczej szybko stracą swoją przewagę. Wie o tym Spotify, który od jakiegoś czasu jest silnie naciskane przez konkurencję. Dlatego twórcy serwisu zadbali o zupełnie nową wersję swojej mobilnej aplikacji.
![spotify new version](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fsplay%2F2018%2F04%2FSpotify-Free-Experience-Overall-1200x450-Kopia.jpg&w=1200&q=75)
Spotify zapowiada w oficjalnym komunikacie, że ulepszona wersja pozwoli na jeszcze bardziej spersonalizowane i wygodne odkrywanie muzyki. Co ważne, firma nie zamyka się tylko na swoich najwierniejszych użytkowników, którzy korzystają z płatnej wersji serwisu. Nowe mobilne Spotify to wersja całkowicie darmowa, choć zawierająca również reklamy.
Będzie dostępna na całym świecie dla wszystkich użytkowników Spotify korzystających z systemów iOS i Android. Zmieni się nie tylko szata graficzna aplikacji. Modyfikację przejdzie wiele dotychczasowych funkcji, wyeliminowane zostaną też wcześniejsze niedogodności.
Jakie nowe funkcje pojawią się na Spotify?
![class="wp-image-157017"](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fsplay%2F2018%2F04%2FPlaylist-View_-Made-for-you-576x1024.jpg&w=1180&q=75)
Użytkownicy będą mogli wybierać i odtwarzać dowolne utwory na piętnastu wybranych playlistach. Skończy się niewygodne odtwarzanie losowe i konieczność przeskakiwania między utworami. Posiadacze aplikacji Spotify będą mogli tworzyć własne playlisty lub korzystać z tych stworzonych osobiście przez firmę, jak: RapCaviar i Viva Latino, Ultimate Indie czy Alternative R&B.
Skąd serwis będzie wiedzieć, jakie utwory i gatunki muzyczne lubi użytkownik? W trakcie rejestracji Spotify zapyta użytkownika o ulubionych artystów i na tej podstawie wyselekcjonuje playlisty oraz będzie proponować muzyczne składanki. Dostęp do tych usług ma być bardzo prosty – będzie je można znaleźć na ekranie głównym. A całość aktualizowana będzie na podstawie słuchanej przez użytkownika muzyki.
Łatwiejsze ma być też własne dodawanie ulubionych piosenek.
![class="wp-image-157020"](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fsplay%2F2018%2F04%2FData-Saver-Mode-1-576x1024.jpg&w=1180&q=75)
Wystarczy kliknąć ikonę serduszka przy danym muzyku lub piosence. Im więcej polubień tym lepiej ma działać algorytm proponujący kolejne piosenki. Podobnie ułatwione ma być także tworzenie i edytowanie swoich playlist. Spotify obiecuje również ulepszenia funkcjonowania serwisu na gruncie przepływu streamingowanych danych. Dlatego firma wprowadza funkcję oszczędzania transferu – Data Saver. Przedstawiciele Spotify zapewniają, że na tych zmianach nie koniec:
To początek ewolucji Spotify, będziemy kontynuować wprowadzanie kolejnych udoskonaleń odzwierciedlających potrzeby naszych klientów. Nie chodzi tylko o zapewnienie użytkownikom bardziej spersonalizowanych darmowych funkcji już od momentu rejestracji, ale zapewnienie im większej kontroli nad ich muzycznymi przeżyciami – powiedział Babar Zafar, VP of Product Development w Spotify.
Już wkrótce przekonamy się, jak nową darmową wersję serwisu przyjmą jej posiadacze.