Świetna reklama „Star Wars: The Force Awakens” – interaktywna przejażdżka po planecie w 360 stopniach
Facebook przygotowuje się na premierę gogli Oculus Rift, goniąc konkurencję w postaci YouTube własnymi filmami wykonanymi w technologii 360 stopni. W nowym formacie można przejechać się po planecie Jakku z nadchodzącego „Star Wars: Episode VII – The Force Awakens”.
Skąpana w piasku planeta pojawiła się na pierwszych dwóch trailerach, a także materiale „making of”. Jakku, początkowo mylone z Tatooine, będzie najprawdopodobniej pierwszym miejscem, w którym zetrą się ścieżki dwóch głównych bohaterów – Rey oraz Finna.
To właśnie na Jakku pojawi się na Han Solo razem z kudłatym przyjacielem, ratując nową generację aktorów z opresji. Kultowy Sokół Milenium ponownie stanie do walki z myśliwcami TIE, natomiast gdzieś w tle całej zawieruchy znajdzie się miecz Luke’a Skywalkera, zgubiony podczas walki z Darth Vaderem w „Imperium Kontratakuje”.
Teraz po Jakku może przejechać się każdy z nas, z możliwością swobodnego rozglądania się na boki.
Poniższy materiał filmowy robi najlepsze wrażenie na smartfonie z włączoną opcją wykrywania położenia. Dzięki temu wystarczy przesunąć mobilne urządzenie w którymkolwiek kierunku, aby zmienił się obraz wyświetlany na ekranie. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by Jakku zwiedzać z poziomu komputera, używając do nawigacji myszki oraz klawiszy klawiatury.
//
Świetny pomysł na reklamę. Warto dodać, że wideo nagrane w 360 stopniach to coraz bardziej popularny format, wykorzystywany nie tylko w reklamach, ale również pierwszych amatorskich produkcjach filmowych. W 2016 roku, kiedy na sklepowe półki trafią komercyjne wersje gogli wirtualnej rzeczywistości, materiałów w 360 stopniach będzie jedynie przybywać.