Trochę statystyk i suchych faktów, tyle mógłbym powiedzieć o SunAge, bowiem informacji o tytule w Sieci jak na lekarstwo. Pewnie sam po raz pierwszy słyszysz o czymś takim. Pozwól, więc, że nieco Ci całość przybliżę - SunAge ma być debiutanckim projektem studia vertex4 (o ja cię! Czy nazwy developerów biorą się od internetowych ksywek ich założycieli?).
Vertex4 chce rozpocząć swą działalność na rynku futurystyczną, jak twierdzą autorzy, strategią czasu rzeczywistego. Niestety, nie spodziewam się pozytywnych akcentów w poniższym tekście, bo nie zapowiada się nic szokującego. Ba, jeśli mówi się o szokowaniu to wypadałoby, aby tytuł choć spełniał standard dobrej gry ze świeżymi pomysłami. Tymczasem developerzy chcą zaserwować nam coś odgrzewanego wielokrotnie i to na kilku różnych patelniach.
W grze będziemy mieć możliwość pokierowania jedną z 3 frakcji. Akcja ma miejsce w przyszłości, kiedy to miejsce zamieszkania Ziemian zaczyna się powoli rozsypywać. Federacja próbuje przywrócić wszystko do ładu i składu tocząc wojnę z Kultem, który preferuje destrukcję. Znikąd pojawiają się też roboty (drony), które w celu zapanowania nad Ziemią niszczą kompletnie wszystko, co tylko stanie im na drodze.
Każda z frakcji wymusi na graczu konieczność stosowania innych taktyk, ponadto frakcje będą różnić rodzaje budynków, jednostek, itp. Do tego każda jednostka ma działać w dwóch różnych trybach, jednakże co to dokładnie będzie oznaczać w praktyce nie zdołałem się dowiedzieć. Moim zdaniem dość przemyślanym pomysłem jest możliwość kolejkowania rozkazów, tj. wydanie kilku rozkazów, które zostaną wypełnione jeden po drugim, co pozwoli np. graczowi przeskoczyć na chwilę z pola bitwy do bazy i uzupełnić surowce albo odwrotnie. Aby dodatkowo ułatwić efektywne sterowanie armią, będzie on mógł grupować jednostki w formacje (to ci dopiero strategiczna nowość...).
Podczas toczenia nieustannych potyczek z frakcjami wroga należy też pamiętać o zapleczu ekonomicznym i zbierać wszelkie rodzaje surowców, a tych w grze ma być sztuk cztery. Co do reszty danych statystycznych - podczas trybu Kampanii będą do ukończenia 24 misje. Jak już je ukończysz będziesz mógł spróbować swych sił w trybie Multiplayer. I to tyle. W tych kilku powyższych akapitach przedstawiłem wam całą złożoność SunAge.
A co do oprawy graficznej to jestem niezmiernie ciekaw, co na to gracze? Dwuwymiarowa grafika przepełniona przestarzałymi efektami to wszystko co wizualnie tytuł będzie miał do zaoferowania, choć po bliższym przyjrzeniu się screenom można dojść do wniosku, że może być całkiem smakowicie pod warunkiem, że nie jesteś dwunastolatkiem jarającym się kolorową i błyszczącą w każdym miejscu oprawą video. Sądzę jednak, że ta grafika może być dla vertex4 samobójstwem, bo dziś trójwymiar jest na tyle trendy, aby ubierały się niego takie gry jak HoM&M V czy Disciples III.
Na koniec jestem Wam winny wyjaśnienie, że RTS-y są gatunkiem, z którym do czynienia mam rzadko, a nawet bardzo rzadko, jednakże swoje wiem, bo kilka co bardziej smakowitych tytułów z gatunku połknąłem z wielką satysfakcją. SunAge może spodobać się fanom Starcrafta, czy tytułów z serii C&C, bo z powyższych gra ma czerpać garściami. Efektu końcowego nie byłbym jednak taki pewien…