REKLAMA

Truskawki w czekoladzie na TikToku - o co chodzi w viralowym trendzie?

Ponad 40 mln polubień i niemal 523 tys. komentarzy - nagranie z truskawkami w czekoladzie podbiło TikToka, stając się jednym z najpopularniejszych filmików na platformie. Pozostałe tiktoki do nagrania Bobby'ego Caldwella "What You Won't Do for Love" osiągnęły status nie mniejszych hitów, zgarniając po kilkadziesiąt milionów odsłon. O co chodzi w viralowym trendzie?

truskawki tiktok trend viral
REKLAMA

Na jednym z najpopularniejszych nagrań na TikToku widać miskę z truskawkami polanymi mleczną czekoladą. Autorka o pseudonimie gabs nagrywa zbliżenia na deser w rytm piosenki "What You Won't Do for Love" z 1978 r. autorstwa Bobby'ego Caldwella. Jest to jej pierwsze nagranie, które w zaledwie miesiąc zostało wyświetlone ponad 306 mln razy, osiągając 40,1 mln polubień, niemal 523 tys. komentarzy oraz ponad 456 tys. udostępnień. Mimo że tiktokerka ma na swoim koncie zaledwie 14 filmików i nie należy do najpopularniejszych twórców, nagranie z truskawkami w czekoladzie stało się viralem i znalazło się wśród trendów na platformie, a chwytliwy kawałek wykorzystano już w ponad 3 mln tiktoków.

REKLAMA

Truskawki w czekoladzie na TikToku - o co chodzi?

Filmik z truskawkami stworzył trend, w ramach którego użytkownicy na TikToku w podobny sposób, czyli wykonując zbliżenia w rytm piosenki "What You Won't Do for Love" z 1978 r., pokazują swoje zwierzęta, naleśniki z Nutellą, pancakesy z Oreo czy ramen. Dzięki wykorzystaniu utworu, piosenka znalazła się na 1. miejscu TOP 50 najlepszych przebojów TikToka według portalu Billboard, mimo że została wydana prawie 50 lat temu. Stworzenie tego typu filmików ma na celu pokazanie małych rzeczy, które autorzy nagrań kochają lub czerpią z nich ogromną przyjemność, jak właśnie truskawki z czekoladą.

@pr4yforgabs

fy foryou strawberry chocolate chocolatecoveredstrawberries

♬ What You Won't Do for Love - Bobby Caldwell

Jak to możliwe, że filmik, który nie wymagał praktycznie żadnego nakłady pracy, stał się jednym z najbardziej lubianych na TikToku (nagraniem z największą ilością polubień wciąż jest tiktok Belli Poarch, który lubi niemal 65 mln użytkowników)? Oprócz tego, że nigdy nie wiadomo, co trafi do viralu, to prawdopodobnie filmik zyskał tak ogromną popularność dzięki swojej prostocie - wybił się właśnie przez to, że internetowi twórcy głowią się nad tym, jak jeszcze bardziej urozmaicić swoje małe dzieła. Tutaj wystarczył telefon, truskawki i czekolada.

Nieproporcjonalny sukces tego filmu pokazuje, jak nieprzewidywalna może być reakcja widzów. Nawet podobne treści mogą nie przynieść takich samych rezultatów. Algorytm TikTok może szybko rozpowszechniać filmy, które uzna za interesujące. Prawdopodobnie zaangażowanie wśród internautów, takie jak polubienia, udostępnienia czy długi czas oglądania, skłoniło algorytm do promowania filmu z truskawkami wśród coraz szerszej publiczności

- stwierdził Duncan Ware, dyrektor firmy zajmującej się marketingiem influencerów.
REKLAMA

O TikToku przeczytasz więcej na łamach Spider's Web:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA