Zaczęło się: subskrybenci Netfliksa z Wielkiej Brytanii i Kanady zaczęli otrzymywać pierwsze wiadomości dotyczące wycofania najtańszego pakietu. Serwis stawia ich przed wyborem: dopłacić i skorzystać z droższej oferty, albo zrezygnować z jakiegokolwiek działania i zostać automatycznie przeniesionym na wariant z reklamami. Co z polskimi użytkownikami?
O tym, że Netflix zamierza wycofać swój najtańszy pakiet na rzecz abonamentu z reklamami, dowiedzieliśmy się w styczniu. Oferta Basic, czyli Podstawowa, najpierw zniknęła z USA, a teraz maile informujące o zmianach otrzymują także mieszkańcy Kanady i Wielkiej Brytanii. Przypomnę, że abonament reklamowy wprowadzono jesienią 2022 r. na wybranych rynkach na pięciu kontynentach. Powód? Netflix zaobserwował, że liczba subskrybentów wariantów z reklamami wzrosła na przestrzeni dwóch kwartałów o 70 proc., a Basic with Ads to obecnie 40 proc. rejestracji na Netfliksie w krajach, które to umożliwiają. Na początku roku było to aż 23 mln użytkowników.
W Stanach Zjednoczonych w sumie ponad 20 mln subskrybentów zdecydowało się na przejście na plan z reklamami. Trudno zatem dziwić się gigantowi: liczby nie kłamią i dowodzą, że przychody z reklam błyskawicznie rosną. Co jednak ważne, abonenci pakietu reklamowego nie mają dostępu do 5-10 proc. biblioteki ze względu na ograniczenia licencyjne.
Netflix usuwa najtańszy pakiet. Trzeba dopłacić, albo oglądać reklamy
Rzecz jasna, klienci nie są zachwyceni tą decyzją - od stycznia krytykują działania streamingowego giganta, a teraz niezadowolenie ogarnęło kolejne kraje. W tamtejszych social mediach narzekań nie brakuje. Co - jak zwykle - nie przekłada się w żaden sposób na wyniki.
Czytaj więcej o Netfliksie na Spider's Web:
Basic with Ads jest wzbogacony o spoty emitowane przed i po odcinku serialu lub filmie. Jest też, rzecz jasna, najtańszym pakietem: osoby, które nie podejmą żadnego działania i pozwolą się przenieść do tej oferty, będą płacić 35 proc. mniej - w Wielkiej Brytanii Basic kosztował dotychczas 7.99 funtów, a ten reklamowy - jedyne 4,99 funtów. Jest też w jakości Full HD i zawiera opcje oglądania offline po uprzednim pobraniu materiału. Umożliwia też jednoczesne obsługiwanie dwóch urządzeń.
A co z Polską? Do nas pakiet z reklamami wciąż nie dotarł, trudno zatem powiedzieć, czy - gdy już do tego dojdzie - już w momencie jego wprowadzenia firma zlikwiduje pakiet podstawowy, czy najpierw sprawdzi, jakie zainteresowanie wzbudzi w Polakach Basic with Ads.