REKLAMA
  1. Rozrywka
  2. VOD
  3. Netflix

Netflix ma nowy hit. To tańszy pakiet z reklamami, który naprawdę działa

A jednak się udało. Chociaż do nowej strategii Netfliksa wszyscy podchodziliśmy dość sceptycznie, a początki pakietu z reklamami były trudne, okazuje się, że to platforma miała rację. Po dwóch miesiącach funkcjonowania tańsza subskrypcja cieszy się sporą popularnością wśród użytkowników. Reklamodawcy są więc zadowoleni.

21.03.2023
8:53
netflix reklamy pakiet cena
REKLAMA

Gdy pojawiły się pierwsze informacje o tym, że Netflix planuje wprowadzić tańszy plan z reklamami, pukaliśmy się w głowę. W sieci zawrzało. Bo jak to tak? Usługa zarabia krocie na subskrypcjach, a jeszcze im mało? Nie po to się za nią płaci, żeby jeszcze musieć oglądać filmy i seriale z przerwami. To nie jest przecież telewizja, tylko streaming. Platforma nie zważała na głosy oburzenia i jak zapowiadała, tak zrobiła.

Netflix uruchomił tańszy plan abonamentowy z reklamami już jakiś czas temu (nie u nas!). Początkowo wydawało się to nietrafionym pomysłem. W pierwszych tygodniach funkcjonowania nowej subskrypcji w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei, czy Brazylii zainteresowanie okazało się o wiele mniejsze, niż platforma się spodziewała. Część reklamodawców zwróciła się nawet do serwisu z prośbą o zwrot poniesionych kosztów.

Czytaj także:

REKLAMA

Netflix - pakiet z reklamami okazał się hitem?

Nawet jeśli początki były trudne, z czasem użytkowników nowego planu zaczęło przybywać. Jak już wcześniej wskazywały bowiem badania, widzowie są całkiem łasi na podobne rozwiązania. Jak podaje Bloomberg, w ciągu łącznie dwóch miesięcy funkcjonowania w USA nowy model subskrypcji przyciągnął milion użytkowników.

Netflix

Ten milion to czysty zysk subskrybentów. Nie są to bowiem osoby, które zrezygnowały z innego planu na rzecz tańszego pakietu. To po prostu zupełnie nowi użytkownicy. Netflix osiąga więc cele swojej strategii. Nie zapominajmy bowiem, że platforma ogłosiła subskrypcję z reklamami, po tym, jak po raz pierwszy od dekady straciła więcej abonentów niż zyskała. Obok walki ze współdzieleniem kont i kasacją kolejnych tytułów, był to jeden ze sposobów na radzenie sobie z kryzysem.

Czytaj także:

REKLAMA

Podane przez wspomniany portal informacje nie są jednak oficjalne. Nie wiadomo więc, jak to wszystko przekłada się na przychody Netfliksa, ale reklamodawcy mają być zadowoleni z zawartych kontraktów.

W USA Netflix z reklamami kosztuje 6,99 dolarów (30,73 zł) miesięcznie. Za analogiczny plan bez reklam trzeba natomiast zapłacić 9,99 dolarów (43,92 zł). Na ten moment nie wiadomo kiedy i czy w ogóle platforma planuje wprowadzić pakiet z reklamami w Polsce.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA