REKLAMA

Netflix ma nowy hit. To tańszy pakiet z reklamami, który naprawdę działa

A jednak się udało. Chociaż do nowej strategii Netfliksa wszyscy podchodziliśmy dość sceptycznie, a początki pakietu z reklamami były trudne, okazuje się, że to platforma miała rację. Po dwóch miesiącach funkcjonowania tańsza subskrypcja cieszy się sporą popularnością wśród użytkowników. Reklamodawcy są więc zadowoleni.

netflix reklamy pakiet cena
REKLAMA

Gdy pojawiły się pierwsze informacje o tym, że Netflix planuje wprowadzić tańszy plan z reklamami, pukaliśmy się w głowę. W sieci zawrzało. Bo jak to tak? Usługa zarabia krocie na subskrypcjach, a jeszcze im mało? Nie po to się za nią płaci, żeby jeszcze musieć oglądać filmy i seriale z przerwami. To nie jest przecież telewizja, tylko streaming. Platforma nie zważała na głosy oburzenia i jak zapowiadała, tak zrobiła.

Netflix uruchomił tańszy plan abonamentowy z reklamami już jakiś czas temu (nie u nas!). Początkowo wydawało się to nietrafionym pomysłem. W pierwszych tygodniach funkcjonowania nowej subskrypcji w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei, czy Brazylii zainteresowanie okazało się o wiele mniejsze, niż platforma się spodziewała. Część reklamodawców zwróciła się nawet do serwisu z prośbą o zwrot poniesionych kosztów.

Czytaj także:

REKLAMA

Netflix - pakiet z reklamami okazał się hitem?

Nawet jeśli początki były trudne, z czasem użytkowników nowego planu zaczęło przybywać. Jak już wcześniej wskazywały bowiem badania, widzowie są całkiem łasi na podobne rozwiązania. Jak podaje Bloomberg, w ciągu łącznie dwóch miesięcy funkcjonowania w USA nowy model subskrypcji przyciągnął milion użytkowników.

Netflix

Ten milion to czysty zysk subskrybentów. Nie są to bowiem osoby, które zrezygnowały z innego planu na rzecz tańszego pakietu. To po prostu zupełnie nowi użytkownicy. Netflix osiąga więc cele swojej strategii. Nie zapominajmy bowiem, że platforma ogłosiła subskrypcję z reklamami, po tym, jak po raz pierwszy od dekady straciła więcej abonentów niż zyskała. Obok walki ze współdzieleniem kont i kasacją kolejnych tytułów, był to jeden ze sposobów na radzenie sobie z kryzysem.

Czytaj także:

REKLAMA

Podane przez wspomniany portal informacje nie są jednak oficjalne. Nie wiadomo więc, jak to wszystko przekłada się na przychody Netfliksa, ale reklamodawcy mają być zadowoleni z zawartych kontraktów.

W USA Netflix z reklamami kosztuje 6,99 dolarów (30,73 zł) miesięcznie. Za analogiczny plan bez reklam trzeba natomiast zapłacić 9,99 dolarów (43,92 zł). Na ten moment nie wiadomo kiedy i czy w ogóle platforma planuje wprowadzić pakiet z reklamami w Polsce.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA