7 minut filmu „Uśmiechnij się 2” za 7 minut uśmiechu. Takiej niecodziennej zapłaty żąda wytwórnia
„Uśmiechnij się 2”, czyli sequel dobrze przyjętego horroru z 2022 r., wciąż jest wyświetlany w kinach. By zachęcić widzów do seansu, studio Paramout postanowiło opublikować darmowy, siedmiominutowy fragment filmu. „Darmowy” oznacza tu, że nie wymaga opłat pieniężnych - okazuje się jednak, że trzeba za niego zapłacić... uśmiechem.
„Uśmiechnij się” Parkera Finna odniosło spory sukces - przy zaledwie 17 mln dol. budżetu film zgarnął na świecie ponad 217 mln. Został też doceniony przez widzów i dziennikarzy, którzy chętnie wystawiali mu wysokie noty. Nic dziwnego, że studio podjęło rychłą decyzję o kontynuacji, dzięki czemu równo dwa lata później doczekaliśmy się sequela.
Nie wiemy jeszcze, czy „Uśmiechnij się 2” zarobi na siebie z tak dużą nadwyżką, jednak póki co zachodni odbiorcy oceniają kontynuację jeszcze wyżej. Polscy widzowie mogą sami sprawdzić ten obraz w kinach od 18 października, a dla tych nieprzekonanych Paramount przygotował nowy materiał promocyjny. To długi fragment produkcji, który możemy obejrzeć za darmo. Przynajmniej teoretycznie.
Uśmiechnij się 2: fragment za jeden uśmiech
Studio postanowiło bowiem wykorzystać pewną marketingową sztuczkę, by nadać filmowi i samej reklamie więcej rozgłosu. By obejrzeć siedem minut filmu, widz musi wykrzywić twarz w szerokim uśmiechu. Poważnie! Uruchomiona w Halloween strona internetowa wymaga weryfikacji wieku, zanim przekieruje internautę do prośby o dostęp do kamery. Gdy widz wyrazi zgodę, zostanie poproszony o uśmiech... i utrzymanie tego uśmiechu również przez siedem minut.
Podtrzymywanie rogala na twarzy spotyka się z odpowiedzią w postaci zielonej ramki wokół miniaturki z naszym obliczem w prawym dolnym rogu. Wówczas strona będzie emitować fragment. Gdy jednak zrezygnujemy z uśmiechu, serwis zacznie migać czerwonym konturem i zatrzyma wideo.
Po wszystkim ekran staje się czarny, a naszym oczom ukazuje się komunikat: „Keep smiling”.
Nie jest to pierwsza tak kreatywna kampania marketingowa Paramoutu - wcześniej ekipa PR-owa wpadła m.in. na pomysł zaangażowania aktorów, by ci straszyli fanów i komentatorów ESPN. Duże studia w ogóle lubią promować horrory w niecodzienny sposób: w ostatnim czasie waryo wspomnieć choćby akcję Disneya i noszenie przez aktorów facehuggerów na twarzach.
- Tytuł filmu: Uśmiechnij się 2
- Rok produkcji: 2024
- Czas trwania: 127 minut
- Reżyser: Parker Finn
- Aktorzy: Naomi Scott, Kyle Gallner, Drew Barrymore
- Ocena IMDB: 7/10
Czytaj więcej:
- Na tym filmie widzowie podskakują i krzyczą ze strachu w kinach. Jedynkę, po której nie mogli spać obejrzycie na VOD
- Najlepsze horrory 2024 roku - ranking. Świetny rok dla kina grozy
- Najlepsze horrory na Netflix: wybieramy najbardziej przerażające filmy platformy
- Diabelsko dobry horror wleciał na VOD. Warto było tyle na niego czekać
- Horror twórczyni jednego z najbardziej odjechanych filmów tego roku wjechał właśnie na VOD. Ale was zaskoczy