REKLAMA
  1. Rozrywka
  2. VOD

Viaplay zostaje dłużej w Polsce, ale nie tak długo, jakbyście chcieli

Fani transmisji sportowych przygotowali się już na to, że Viaplay spakuje manatki i do końca roku zniknie z Polski. Okazuje się jednak, że platforma zagości na polskim rynku jeszcze przez jakiś czas, choć termin wycofania się serwisu z naszego kraju zbliża się nieubłaganie.

01.12.2023
12:46
Viaplay zostaje dłużej w Polsce, ale nie tak długo, jakbyście chcieli
REKLAMA

Viaplay zadebiutował w Polsce w 2021 roku i szybko zaskarbił sobie fanów sportu - za pośrednictwem platformy można oglądać transmisje na żywo m.in. meczy piłkarskich Premier League czy Bundesligi, a także Formuły 1 i gal KSW. Mimo że Viaplay zgromadził przed ekranami sporo zagorzałych miłośników sportu, to niestety frekwencja nie przekładała się na finanse - pod koniec lipca został opublikowany raport za drugi kwartał 2023 roku, informujący, że przez kłopoty finansowe serwis będzie musiał opuścić kilka rynków, w tym również rynek polski.

REKLAMA

O produkcjach Viaplay przeczytasz więcej na Spider's Web:

Dwa miesiące później pojawiła się informacja, że Viaplay może zniknąć z Polski szybciej, niż zakładano - serwis miał zakończyć swoją działalność na naszym rynku najpóźniej pod koniec 2023 roku, a jego licencje miały zostać sprzedane innym podmiotom. Nie pojawiły się wówczas dokładne informacje co do terminu wycofania się Viaplaya z Polski. I choć teraz również nie pojawiła się konkretna data, to okazało się, że serwis zagości w naszym kraju chwilę dłużej.

Viaplay poinformował, że wycofa się z Polski dopiero w 2025 roku

Na stronie internetowej Viaplay Group pojawiła się nowa informacja na temat wycofania się platformy z kilku rynków, w tym polskiego. Okazało się, że grupa wdrożyła szereg działań samopomocowych, które mają na celu poprawę jej rentowności i płynności finansowej. Szereg podjętych przez nią inicjatyw skutkował tym, że zdecydowano o opuszczeniu rynku bałtyckiego i polskiego dopiero latem 2025 roku:

Grupa nawiązała niedawno nowe, innowacyjne partnerstwo strategiczne z Formułą 1 w Holandii, a także zawarła umowy sprzedaży lub sublicencji na swoje treści i prawa do treści innym platformom, by sprzedać je w Wielkiej Brytanii i opuścić rynek bałtycki i polski do lata 2025 roku. Inicjatywy te poprawią przepływy pieniężne Grupy i ograniczą wolny wypływ środków pieniężnych

- napisano w oświadczeniu.
REKLAMA

Podkreślono również, że choć działalność serwisu w krajach bałtyckich, Polsce i Wielkiej Brytanii nie osiągnęła takich wyników, jak oczekiwano, to dzięki wdrożonym inicjatywom udało się zaoszczędzić koszty.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA