Choć ogromna liczba graczy ciągle nie wyobraża sobie płacenia za coś, czego nie może fizycznie dotknąć, ani postawić na półce, dystrybucja elektroniczna ma się świetnie. Dowodzą tego analizy rynkowe pokazujące wyniki sprzedaży. Doskonałym momentem do takich podsumowań są pierwsze tygodnie nowego roku. Jak pokazuje organizacja do przewidywania i analizy rozrywki cyfrowej (FADE), dla niektórych rezultaty z 2012 są powodami do świętowania.

Na pewno cieszą się handlowcy Xbox Live Arcade – dochody rzędu 290 milionów dolarów podwoiły kwotę sprzed 12 miesięcy. Zdecydowanym czynnikiem, który doprowadził do tego rezultatu jest sprzedanie niemalże pięciu milionów kopii gry Minecraft w wersji na konsolę Xbox 360. Tytuł ten zostawił w tyle resztę stawki – drugie miejsce to Trials Evolution ze stosunkowo „niewielkim” wynikiem miliona dwóch tysięcy egzemplarzy.
Lista dziesięciu najbardziej dochodowych gier roku 2012 w platformie Xbox Live Arcade dostępna jest poniżej. Jakieś zaskoczenia?
1. Minecraft (4J Studios) – 4,997,000 egzemplarzy/$97,388,000
2. Trials Evolution (RedLynx, LTD) – 1,002,000 egzemplarzy/$14,298,000
3. The Walking Dead (Telltale Games) – 2,615,000 egzemplarzy/$10,277,000
4. Counter-Strike: Global Offensive (Valve) – 273,000 egzemplarzy/$3,973,000
5. Castle Crashers (The Behemoth) – 252,000 egzemplarzy/$3,778,000
6. Gotham City Impostors (Monolith Productions) – 258,000 egzemplarzy/$3,698,000
7. I Am Alive (Ubisoft) – 245,000 egzemplarzy/$3,609,000
8. Tony Hawk’s Pro Skater HD (Robomodo) – 226,000 egzemplarzy/$3,261,000
9. Alan Wake’s American Nightmare (Remedy Entertainment) – 206,000 egzemplarzy/$2,903,000
10. Trials HD (RedLynx, LTD) – 203,000 egzemplarzy /$2,799,000