REKLAMA

"Chcemy wyznaczać trendy w Europie". Abstrachuje opuszczają sieć partnerską LifeTube

Grupa Abstra, która produkuje 7 tematycznych programów (m. in. AbstrachujeTV, Nieprzygotowani), rezygnuje ze współpracy z siecią partnerską LifeTube.

Abstrachuje opuszczają sieć partnerską LifeTube
REKLAMA
REKLAMA

Grupa Abstra należy do Cezarego Jóźwika, Rafała Masnego i Roberta Pasuta. Spółka zajmuje się produkcją kanałów tematycznych, które mają na swoim koncie 7 mln subskrybentów i do tej pory wygenerowały miliard wyświetleń.

Dotychczas Grupa Abstra współpracowała siecią LifeTube.

LifeTube to tak zwany MCN (Multi Channel Network). Głównym zadaniem sieci partnerskich jest reprezentowanie twórców w kontaktach z potencjalnymi reklamodawcami. Ma to ułatwić zdobycie lokowania produktu, zakup powierzchni reklamowej i utrzymanie dobrych relacji między twórcami i ich klientami. To o tyle wygodne rozwiązanie, że dzięki niemu twórcy mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze, czyli na tworzeniu treści.

Współpraca z sieciami partnerskimi to częsta praktyka twórców działających w serwisie Youtube.

Niedawno dowiedzieliśmy się, że Abstrachuje rezygnują ze współpracy z usług LifeTube i chcą uniezależnić się od sieci MCN.

Portfolio Grupy Abstra cały czas się rozszerza, a poszczególne programy docierają do coraz większej liczby odbiorców. Ma to być powodem rezygnacji z usług sieci. Usamodzielnienie się ma pomóc rozwinąć się marce. Rafał Masny mówi wprost, że brak pośrednictwa przyspieszy współpracę z agencjami i domami mediowymi.

Twórcy Grupy Abstra podkreślają, że ta decyzja jest naturalna ze względu na rozwój marki i profesjonalizację działań.

Na tej nowej, samodzielnej drodze nieoceniona ma być pomoc inwestora, który ma wesprzeć Grupę Abstra w profesjonalizacji działań. Robert Pasut przyznał, że inwestor ma pomóc im wejść na wyższy poziom biznesowy.

Inwestorami są byli właściciele Legii: Bogusław Leśnodorski, Maciej Wandzel i Olek Wandzel.

Rozwój internetowych twórców już nie zaskakuje. Powszechnie wiadomo, że tworzenie treści w serwisie Youtube może być nie tylko zawodem, ale nawet poważnym, zyskownym biznesem. Zmieniają się jednak warunki, w których branża internetowa się rozwija. Pojawiają się nowe narzędzia i nowe wyzwania. Potwierdza to Łukasz Głombicki z sieci LifeTube, który komentuje całą sprawę i potwierdza, że odejście Grupy Abstra związane jest z rozwojem -  w tym wypadku - rynku.

Tu oczywiście rodzi się pytanie, czy sieci partnerskie będą w przyszłości potrzebne youtuberom. Przykład Abstrachuje pokazuje, że na pewnym etapie rozwoju pośrednik w kontaktach biznesowych może stanowić pewne ograniczenie. Zwłaszcza jeśli pod swoimi skrzydłami ma się kilka marek. Robert Pasut, zapytany tę tendencję, odpowiada, że faktycznie istnieje taki trend na świecie.

REKLAMA

Wszystkie kanały należące do tej grupy generują 50 mln wyświetleń i dotychczas wyprodukowały 600 materiałów wideo. Pod skrzydłami marki znajdują się takie projekty jak Nieprzygotowani, TO JUŻ jutro, Beksy i oczywiście AbstrachujeTV.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA