Osobom narzekającym na brak treści na platformie Showmax do tej pory nie brakowało argumentów. Ostatnia ofensywa produkcji, które pojawiają się w serwisie, ma jednak szansę przekonać malkontentów. Najnowszym hitem w serwisie VoD jest serial ‘Allo ‘Allo!
Legendarny brytyjski serial komediowy nadawany był w latach 1982-1992 na BBC1. W Polsce zaczął być wyświetlany na antenie TVP2 6 listopada 1991 roku. Nadawanie ‘Allo ‘Allo! wznowiono w Telewizji Polskiej w 2005 roku. Później pokazywany był jeszcze przez stacje TV Puls i Puls 2.
Fabuła ‘Allo ‘Allo! kręci się wokół działalności szpiegowskiej pracowników Café René, z właścicielem kawiarni na czele.
René Artois to całkowite przeciwieństwo bohaterskiego członka ruchu oporu czy uwodzicielskiego Jamesa Bonda.
Zostaje postawiony w tej sytuacji na skutek nieszczęśliwego zbiegu okoliczności i musi współpracować z obiema stronami konfliktu, inaczej grozi mu śmierć za zdradę.
W obsadzie serialu znaleźli się m.in. Gorden Kaye, Carmen Silvera, Richard Marner, Rose Hill i Guy Siner. Aktorzy wcielali się w Anglików, Francuzów, Niemców i Włochów, żadnej z wymienionych nacji nie oszczędzając. Ostrze satyry serialu było szczególnie ostre, zaś gra stereotypami od samego początku należała do największych plusów ‘Allo ‘Allo!, co z wielką chęcią wyłapywali polscy widzowie.
Premiera ‘Allo ‘Allo! na Showmaksie to z dawna oczekiwany powrót legendy do Polski.
Pytanie, czy młodsi widzowie, w większości korzystający z platform VoD zapałają do brytyjskiego serialu równie wielką miłością, co ich starsi koledzy. Powiedzonka z ‘Allo ‘Allo! weszły przecież nad długie lata do słownika. „Dziń dybry” angielskiego szpiega, nieudolnie próbującego udawać francuskiego policjanta, czy najsłynniejsze „Słuchajcie uważnie, bo nie będę powtarzać” wykroczyły poza serial i stały się częścią popkultury.
Komediowe przedstawienie losów II wojny światowej w czasach, gdy filmy historyczne mają stać się głównym polskim towarem eksportowym, jest jednak bardzo potrzebne. ‘Allo ‘Allo! jako jeden z pierwszych obrazów pokazał wojnę od innej strony, nie opowiadając ani o jej tragedii, ani patosie. BBC udowodniło, że aby stworzyć dzieło w realiach historycznych, nie jest potrzebny wcale hollywoodzki budżet a raczej odrobina oryginalności i pomysłowości.